Exchange forestprep

Status
Niet open voor verdere reacties.

yannickcc

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Beste Lezers,
Ik ben bezig met het installeren van Exchange 2003
ik heb zelf Exchange 2003 gedownload
hoe moet ik nu de forestprep installeren?
MVG Yannick

Vertel mij hoe je het voor elkaar krijgt om met een stappenplan met vinkjes erbij het voor elkaar te krijgen om het niet werkend te krijgen.

Nog maar even voor de zekerheid: Je moet al een Active Directory hebben (dus automatisch met een Forest en een Windows-domein).
Dan kijk je na of je ook aan de andere voorwaarden hebt voldaan m.b.t. geïnstalleerde services op de W2003 server die je Exchange wil laten draaien (zie gelinkte posting), en dan voer je het stappenplan uit.

Een tutorial zal er heus wel te vinden zijn, maar een stappenplan had genoeg moeten zijn.
Hier staat een tutorial (in Word-formaat) die ervan uitgaat dat je 2 server in je domein hebt, maar zal ook werken als je de instructies toepast op een enkele server in je domein.
Verder kun je voor wat meer achtergrondinformatie m.b.t. forestprep en domainprep ook hier kijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@yannickcc: Geen privé mail sturen aub., behalve als ik zelf aangeef dat het ok is om dat te doen.

Klaarblijkelijk ben je er nog steeds niet uit. Toch vreemd, want zelfs het draaien van forestprep en domainprep kun je gewoon aanroepen via het afvinkscherm met stappen die je zetten moet om Exchange te installeren (zie mijn eerder gelinkt posting).

Ik geef je even een paar links, en daar moet je het toch wel mee kunnen fixen lijkt me. Anders gewoon zoeken op Google naar de term forestprep
link1
link2
link3 (Nederlands)

1 ding zal ik alvast melden: Je moet een Windows domein hebben, en de Exchange server moet lid zijn van het Windows domein (kan evt. ook de domeincontroller van datzelfde genoemde domein zijn).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan