exchange instellen in outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

SchreuderSMC

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
heren, dames,

ik heb laatst ( weet de reden niet meer ) alle accounts uit mijn outlook 2010 verwijderd. NU wil ik weer mijn exchange account instellen in outlook 2010. Via configuratiescherm heb ik een profiel aangemaakt. Als ik dan een emailaccount daar aan wil koppelen kies ik: mannualy configure..daarna vul ik bij server : http://webmail.heplatform.nl in en bij account mijn emailadres. Zowel cached als niet cached vinkje gebruikt. Telkens krijg ik de melding: "outlook 2010 the action cannot be completed. the connection to microsoft exchange is unavailable". Ook bij "more settings" heb ik alle opties aan- en uitgezet. Ik blijf deze melding krijgen. Het heeft altijd gewerkt, maar nu bij het opnieuw instellen krijg ik het niet meer voor elkaar. Iemand kennis hiervan ? Ik kan wel gewoon via mijn browser in mijn webmail komen, maar via outlook wil het maar niet lukken.

Zoals Lex al aangeeft kun je NIET met een http verbinding connecteren met Exchange. Wel kan inderdaad een SSL proxy beschikbaar zijn die je kunt gebruiken (zie instructie van Lex).

Overigens denk ik dat al dit gedoe NIET nodig is:
Er is een autodiscover link voor heplatform.nl
dus is het naar mijn idee genoeg om gewoon een Microsoft Exchange account toe te voegen, waarbij je je xxxx@heplatform.nl e-mail account aangeeft in het bovenste invulvak en je naam in het vakje er onder en dan op Naam controleren klikken. Er zal dan om de gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd, en die vul je in (mogelijk moet je er het Windowsdomeinnaam\ voor zetten, dus dat het iets wordt als heplatform.nl\janjanssen als het Windows domein heplatform.nl is en de gebruikersnaam janjanssen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@edmoor: Dikke gniffel kwam op mijn gezicht bij je posting. :D
en (on-topic) makkelijker kun jij het de TS niet maken. :thumb:

Tijs.

Gemak dient de mens ;)

Laatst bewerkt:

Ik heb dit in principe allemaal gedaan. Maar ik zal het nog een keer goed doorlezen en even alles opnieuw testen.
EDIT; zojuist geckeched, maar in ik kan in tabje connection na wijzigen email adres settings niet vinden wat is dat artikel beschreven wordt.

Voorheen werkte het altijd via autodiscover, maar nu niet meer. terwijl hier: http://intodns.com/schreudergroup.com toch alle settings goed staan, niet ?

Laatst bewerkt:

ja, dat is al een paar dagen geleden. Vreemd is wel dat als ik via mijn webmail in log in mijn exchange account via www.webmail.heplatform.nl dat ik wel outlook test messages zie. via autodiscover waarschijnlijk, maar als ik dan mijn outlook open om mijn exchange mappen te zien, is het gewoon een lege account die wel actief is, maar waar niets binnenkomt of waar mijn mappen worden ingeladen.

SOLVED!

ik heb goed gekeken naar mijn dns settings en ipv autodiscover. als cname had ik ook mijn domein erachter staan. Outlook kwam dus niet goed terecht bij de xml file om autodiscover correct uit te voeren. bedankt voor alle moeite iedereen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan