Exchange M schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diablo666

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Beste wie dan ook,

Wij hebben een server crash gehad en nu hebben we een nieuwe W2K SB geinstalleerd. Op een aparte schijf stonden onze exchange mailboxen, op een soort M-schijf.
Nu is dit nog wel een partitie op die schijf maar ik kan deze niet meer benaderen. Is dit op één of andere manier wel te benaderen. Als ik 'm nu aanklik in verkenner wordt er meteen gevraagd of ik deze partitie wil formateren.

Wat bedoel je met 'een soort M: schijf'?

Je had er de driveletter M: aangegeven?

Als je diskmanagement opstart en je kijkt naar de schijf waar de partitie opstaat kun je dan niet zien wat er aan de hand is?

In Win2K SBS wordt er automatisch een M schijf aangemaakt. Weet ook niet waarom maar het is zo. Ik heb dat niet zelf gedaan. In Win2003 Server doet hij dit niet.

De M schijf is een virtuele schijf.

Je hebt SBS dus opnieuw geinstalleerd (over de oude heen ??) en nu wil je graag je M driove (althans de data weer gaan gebruiken ?? (lees ik zo de vraag goed ??

Nou de M drive is dus zoals gezegd virtueel, het zou kunnen dat je hem alleen in je exchange hoeft te mounten (als bv je sysvol etc op de D schijf stonden ofzo.

Stonden je sysvol etc op je c en heb je die geformat dan ben je waarschijn lijk je data kwijt.

Maar vermeld even iets duidelijker de situatie dan kijk ik er ff naar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan