exchange mail probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scheveningertje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Berichten
31
Hallo,

Ik zit met het volgende:

ik heb binnen exchange het domein @bedrijf.nl
Op dat domein staan een x aantal werkstations aangemeldt en kunnen intern mailen, gewoon zoals het hoort dus.

Nu heb ik 1 laptop die zijn mail op pop basis binnenhaalt bij de provider.
Dat email adres is laptop@bedrijf.nl. (dus hetzelfde als het interne domein binnen exchange).

Nu heb ik dus het probleem dat als ik achter een werkstation zit binnen het bedrijf en een mail wil sturen naar laptop@bedrijf.nl dat hij het email adres niet kan vinden.
Dat is natuurlijk logisch omdat het email adres niet bestaat binnen het netwerk.

Nu vraag ik me dus af hoe ik dit probleem kan oplossen.
Een vpn verbinding opzetten naar de exchange server en het laptop email adres alsnog op de exchange server laten draaien is geen optie omdat de klant dat te lastig vind....

Alvast bedankt,

Danny
 
Ok, een paar mogelijkheden:
1. Maak een SMTP-connector met 'namespace' laptop@bedrijf.nl en als externe SMTP server de mailserver waar blijkbaar nu ook alle mail binnenkomt. Ik ga er hier vanuit dat alle mail (ook voor anderen @bedrijf.nl) via een POP-connector wordt binnengehaald, dus de SMTP server die je in de connector aangeeft zal dezelfde server(s) moeten zijn die voor iedereen op Internet geldt als er mail naar @bedrijf.nl wordt verstuurd. (MX records van bedrijf.nl op Internet).
2. Maak in het Algemene adresboek van Exchange een externe mailbox aan die laptop@bedrijf.nl heet, anders wordt laptop@bedrijf.nl niet herkend bij interne adressering.

Kijk maar of iets dergelijks werkt/kan, mijn Exchange kennis is wat 'roestig' momenteel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan