Scheveningertje
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jan 2006
- Berichten
- 31
Hallo,
Ik zit met het volgende:
ik heb binnen exchange het domein @bedrijf.nl
Op dat domein staan een x aantal werkstations aangemeldt en kunnen intern mailen, gewoon zoals het hoort dus.
Nu heb ik 1 laptop die zijn mail op pop basis binnenhaalt bij de provider.
Dat email adres is laptop@bedrijf.nl. (dus hetzelfde als het interne domein binnen exchange).
Nu heb ik dus het probleem dat als ik achter een werkstation zit binnen het bedrijf en een mail wil sturen naar laptop@bedrijf.nl dat hij het email adres niet kan vinden.
Dat is natuurlijk logisch omdat het email adres niet bestaat binnen het netwerk.
Nu vraag ik me dus af hoe ik dit probleem kan oplossen.
Een vpn verbinding opzetten naar de exchange server en het laptop email adres alsnog op de exchange server laten draaien is geen optie omdat de klant dat te lastig vind....
Alvast bedankt,
Danny
Ik zit met het volgende:
ik heb binnen exchange het domein @bedrijf.nl
Op dat domein staan een x aantal werkstations aangemeldt en kunnen intern mailen, gewoon zoals het hoort dus.
Nu heb ik 1 laptop die zijn mail op pop basis binnenhaalt bij de provider.
Dat email adres is laptop@bedrijf.nl. (dus hetzelfde als het interne domein binnen exchange).
Nu heb ik dus het probleem dat als ik achter een werkstation zit binnen het bedrijf en een mail wil sturen naar laptop@bedrijf.nl dat hij het email adres niet kan vinden.
Dat is natuurlijk logisch omdat het email adres niet bestaat binnen het netwerk.
Nu vraag ik me dus af hoe ik dit probleem kan oplossen.
Een vpn verbinding opzetten naar de exchange server en het laptop email adres alsnog op de exchange server laten draaien is geen optie omdat de klant dat te lastig vind....
Alvast bedankt,
Danny