Exchange Mail wel ophalen maar ook een kopie op de server laten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennie26

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2004
Welke instelling moet ik gebruiken om de clients mijn netwerk, wel hun mail op te laten halen, maar dat er ook van 2 maanden de mail erop blijft staan, en na 60 dagen mag die dan wel verwijderd worden, zodat er eens soort van webacces archief opgebouwd word
Aangezien het een klein bedrijf is zal het niet schokkend zijn hoe groot de mail dan word.

Groeten
en alvast bedankt voor de oplossing
Hendrik:p

Ik dacht dat dit alleen mogelijk was per mail, dus dat je iedere mail een TTL meegeeft? Ik ken zo gauw geen instelling in exchange die mails na een bepaalde datum verwijdert.

Zorg overigens wel voor een archieffunctie, soms willen gebruikers mails van een tijdje terug nog behouden. Eventueel in pst bestanden.

Dat was ook de bedoeling, misschien een link naar een pagina waar ik instellen van een archieffunctie kan vinden ?
Het zal wel een lang verhaal zijn , dus een beetje moeilijk om hier neer te zetten,
Alvast bedankt mocht je weten waar die instellingsmogelijkheid zit bij Exchange 2003.

Exchange

Hendrik,

Bedoel je niet gewoon mail archiveren?
Dit kan je op de clients instellen.

Ik heb het inderdaad opgelost,
Kon kiezen bij de client waar de mail naar toe moest en dan moet ik aangeven , naar POSTVAK IN_GEBRUIKERSNAAM

Groeten
en alsnog bedankt ,

Hendrik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan