Exchange mailboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dograver

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Nou.. daar was ik.. ALWEER!

Sinds 2 dagen maakt mijn SBS 2003 geen exchange e-mailbox meer aan.
Op het moment dat ik een user zijn instellingen en zijn e-mail in wil stellen zegt outlook 2003 dat hij de naam niet herkent.
Als ik dan indd kijk bij de exchange system manager dan maakt windows geen mailboxen meer aan.
Ongeacht welke naam ik invoer.
Ik heb geen updates geinstalleerd recent en ook geen wijzigingen doorgevoerd verder.
Wordt hier wel moe van. (jullie waarschijnlijk ook)

Eerste vraag moet zijn: Hoe groot is momenteel de grootte van de maildatabase (priv1.edb (Mailbox Store) danwel pub1.edb (Public Mailbox Store))? Er is een beperking in grootte van de maildatabase van 16 GB in werking (uitloop naar 18 GB) per mailstore, die je kunt vergroten d.m.v. een registry aanpassing (als je SP2 voor Exchange geïnstalleerd hebt).

Kijk even hier als je hier tegenaan gelopen bent, maar ik raad je aan om (zekerheidshalve) ook hier te kijken (dus bij MS zelf).

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,

Die priv1.edb en pub1.edb zijn niet eens 500 mb samen.
Daar kan het hem dus niet aan liggen.
Lijkt me ook stug aangezien de server vorige week opnieuw geinstalleerd is.
Tijdens het invoeren van de users heeft de SBS2003 voor iedereen een mailbox aangemaakt.

Nu een anderhalve week later wil ik een nieuwe gebruiker aanmaken, maar vertikt exchange het om er een mailbox aan te koppelen.

Op het moment dat ik dan de gebruiker op het werkstation wil koppelen aan exchange, dan zegt exchange dat die gebruiker niet in de lijst voorkomt en sluit vervolgens de wizard af.

Heb je nog Service Packs op je server geïnstalleerd? Indien ja, welke, en in welke volgorde?

Tijs.

Dan raad ik je aan om de volgende servicepacks te installeren (in deze volgorde!, zie ook de eerdere informatie hieromtrent in jouw discussiedraad):

1. Service Pack 1 voor Win2003
2. Service Pack 1 voor Exchange
3. Service Pack 1 voor SBS2003
4. Service Pack 2 voor Exchange
5. Service Pack 2 voor Win2003 (deze laatste stap kun je evt. uitstellen als je wilt).

Verder de bekende tools draaien: Eventvwr.exe, Dcdiag.exe en Netdiag.exe (zie deze link)

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan