Exchange / mailstore vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Even een korte vraag ivm de grootte van de mailstore. Ik zie een EDB file, en een STM file staan.
Rekent Outlook deze 2 bestanden samen als de grootte van de store, of 1 van deze 2 files.

Bedankt alvast!

Ok, thanks. Laatste vraag. Hoe krijg ik de store kleiner? Dat kan toch door gebruikers op te dragen hun mailbox te archiveren (voor een bepaalde datum), naar een PST file?
Of wordt daar de grote van de store niet kleiner van?

Als je je gebruikers opdraagt hun mailbox lokaal te archiveren en vervolgens de gearchiveerde items te verwijderen uit exchange maakt de store kleiner.
(Of mails verwijderen)

Bij ons staat op de Exchange server ingesteld dat alle items ouder dan 8 weken verwijderd worden en bij de gebruikers staat ingesteld dat hun mailbox dagelijks automatisch gearchiveerd wordt.

Groeten Marcel

Ik weet niet hoe het met Exchange 2010 en 2007 zit maar met 2003 wordt die ruimte niet automatisch kleiner. Om hem kleiner te krijgen moet je hem dismounten en met het dos commando eseutil de database defragmenteren.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het met Exchange 2010 en 2007 zit maar met 2003 wordt die ruimte niet automatisch kleiner. Om hem kleiner te krijgen moet je hem dismounten en met het dos commando eseuitil de database defragmenteren.
Dat wist ik niet, wij hebben Exchange2007, ik zal het eens nakijken.

Groeten Marcel

Te tool bestaat nog steeds in Exchange 2010 dus ik denk dat je hem nog steeds moet gebruiken als je hem kleiner wilt maken.

@anshulst Vragen verwijderd. Graag een eigen vraag maken. Het is niet toegestaan in iemand anders zijn vraag jouw probleem te plaatsen. Dit is onoverzichtelijk voor de helpers maar vooral voor de topicstarter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan