Exchange pop connector

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diablo666

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Berichten
110
Beste allemaal,

Ik haal mijn mail binnen via de pop-connector van Exchange in SBS 2003.
Als de mail niet direct in mijn Exchange mailbox binnenkomt waar is deze mail dan gebleven. Heeft iemand enig idee? En kan deze mail dan alsnog worden afgeleverd in mijn mailbox?

Ik hoor het graag.

Mvgr,
Diablo
 
Exchange slaat zijn mail op in 'Storage Groups', waarvan er bij installatie eentje aangemaakt wordt, die standaard 'First Storage Group' genoemd wordt. (Deze naam kan eventueel aangepast worden, maar vele exchange installaties houden deze standaard naamgeving aan.) Fysiek kun je deze vinden op \Program Files\Exchsrvr\MDBDATA
In dezelfde map vind je log-bestanden en edb-bestanden voor de mail (priv1.edb) en de Public Folders (pub1.edb)
Deze edb-bestanden worden door exchange als een soort databasebestanden gebruikt. Ik heb geen idee of ze met andere programma's in te lezen of te bewerken zijn. Je zult je mail dus in deze bestanden niet gemakkelijk terug kunnen vinden, tenzij je zeer grondige kennis heb over hoe exchange met deze bestanden werkt, ze benadert en indeelt.
Waar de mail precies blijft, kun je in het 'Tracking Centre' zien.
Je opent daartoe de 'Exchange System Manager' En zoekt onder 'Tools' de 'Message Tracking Centre.
Als ik het me goed herinner, staat standaard het Tracking Centre niet aan en moet je deze handmatig activeren. Vanaf dat moment worden alle binnenkomende en uitgaande mail bijgehouden en kun je in het tracking centre bekijken wat er met een specifiek mailtje gebeurd is.
Een voorbeeld van de informatie die je krijgt als je een binnengekomen mailtje selecteert(Het email adres in dit geval gewijzigd in het fictieve adres naam@domain.nl) :
SMTP: Message Submitted to Advanced Queuing
SMTP: Startted Message Submission to Advanced Queue
SMTP: Message Submitted to Categorizer
SMTP: Message Categorized and Queued for Routing
SMTP: Message Queued for Local Delivery
SMTP: Message Delivered Locally to naam@domain.nl
SMTP Store Driver: Message Delivered Locally to Store to naam@domain.nl

In het kort:
1 - iemand stuurt een mail naar een email adres dat door een exchange server opgevangen wordt.
2 - de mail komt aan bij die exchange server
3 - de mail wordt in zijn storage group opgeslagen bij de mailbox van de betreffende ontvanger
4 - De ontvanger kan met een email programma de mail van de exchange server ingelezen worden.
 
weet iemand hoe ik die database bestanden van exchange dan kan benaderen?

Er moet toch een manier zijn om die bestanden terug te halen
 
Ik haal namelijk de mail binnen middels de pop3 connector vanuit tiscali. Ik zie dat ze daar van de server vandaan worden gehaald, maar dan worden ze niet naar de juiste mailboxen geleid.

Dan moeten ze toch ergens anders zijn gebleven zou ik denken???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan