exchange server 2000

• Onderwerp starter Onderwerp starter 12b
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

12b

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
hallo

Ik wil graag via een programma in outlook het adresboek op de server managen.
nu heb ik me laten vertellen dat dit gaat via het programma
"exchange administrator 5.5". Kan iemand mij vertellen of dit klopt en zo ja waar ik dit programma kan downloaden. Zo nee, is er een alternatief programma beschikbaar.

alvast bedankt,
eric

Als je een exchange serverconnectie hebt aangemaakt in Outlook, dan is het adres dat je gebruikt ALTIJD op de exchange server. Daar hoef je geen programma's voor te hebben. Wil je ALLE adresboeken van alle gebruikers willen beheren, dan moet ik je in de steek laten, want dat heb ik nog nooit geprobeerd. Afgezien van het de vraag of je dit wel zou willen, mag het sowieso niet 'zomaar' in een bedrijfsomgeving.

Laat me weten als je meer wilt weten.

Laatst bewerkt door een moderator:
exchange server

ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal duidelijk heb gesteld. dus...
in het outlook adresboek op mijn werk staan nog diverse oud collega's, als admin heb ik de bevoegdheid om die te verwijderen, ik weet alleen niet hoe.
wie kan mij een tip geven
alvast bedankt
eric

ik denk dat ik mijn vraag niet helemaal duidelijk heb gesteld. dus...
in het outlook adresboek op mijn werk staan nog diverse oud collega's, als admin heb ik de bevoegdheid om die te verwijderen, ik weet alleen niet hoe.
wie kan mij een tip geven
alvast bedankt
eric

Het ligt eraan tot in hoeverre je deze gebruikers wilt verwijderen. Wil je ze alleen als e-mail contactpersoon verwijderen, dan kun je dit doen vanuit de Exchange Manager zelf, afdalen naar het kopje 'Mailboxes'. Aan de andere kant, je kunt ook de gehele gebruiker verwijderen (als je dat nog niet gedaan hebt). Doe dit door de 'Active Directory Users & Computers' tool te gebruiken met de Exchange plug-in. Dan kun je van daaruit de gebruikers verwijderen en krijg je de optie om ook de mailboxen te verwijderen. Beide oplossingen zorgen ervoor dat ex-collega's verdwijnen uit het adresboek.
Moet wel even zeggen vanuit security aspect dat wanneer gebruikers uit dienst gaan, moet je in Active Directory diezelfde dag hun accounts nog disablen. Safety First! ;)

thx

ik denk dat ik hier wel iets mee kan en er nu wel uitkom
bedankt
eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan