Exchange server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackbirs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Best forummers,

Ik heb op dit forum al de nodige info gevonden maar graag had ik nog wat aanwijzingen bij het volgende:

Ik heb een server geinstalleerd met windows 2003 en exchange 2003. De server is domeincontroller met domein xxxx.domein.

De DNS heb ik laten configureren in de setup van de active directory. De server is aangesloten op een wireless asus router waar het zijn ip-adres en dns server van krijgt.

Verder heb ik een domeinnaam xxxxx.net. De mail van het .net domein haal ik via een pop3 connector binnen in Exchange en laat deze doorsturen naar een Exchange mailbox (met smtp mailadres info@xxxx.domein). Via de pop3connector haal ik ook nog mail binnen van een @home-mailadres. Deze wordt doorgestuurd naar dezelfde Exchange mailbox. Het binnenhalen van de mail werkt vlekkeloos.

Wanneer ik nu mails vanaf Exchange ga versturen wil ik dat deze worden verstuurd als info@xxxxxx.net en niet info@xxxxx.domein. Wanneer mensen replyen moeten deze dus weer via de pop3connector worden binnengehaald.

Wat moet ik in deze setup doen om het versturen van mails op deze manier mogeljik te maken?
Ik heb een smtp connector aangemaakt in Exchange die gebruik maakt van de smtp-server van het xxxx.net domein (via een smarthost).

Bedankt alvast voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan