Exchange Server 2013/Windows Server 2012 'Service FMS'

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyvdlingen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het installeren van een nieuwe Exchange (2013) Server op een schone Windows Server 2012.
Alle prerequisites zijn geinstalleerd, en ik kan ook daadwerkelijk gaan installeren. Maar bij stap 8 van de 15 (Mailbox Role: Transport Service), krijg ik de volgende foutmelding:

Error:
The following error was generated when "$error.Clear();
if ($RoleStartTransportService)
{
start-SetupService -ServiceName FMS
}
" was run: "Service 'FMS' failed to reach status 'Running' on this server.".

Ik kan maar nergens duidelijk antwoord vinden wat het betekend, en hoe ik het kan oplossen. Ik heb het systeem opnieuw geinstalleerd, maar
nu krijg ik de foutmelding weer. Is er iemand die een oplossing heeft?

Kijk eens of IIS toevallig draait en zet deze dan uit.
Wellicht dat die in de weg zit.

Lijkt mij duidelijk: Er is geprobeerd de FMS service te installeren in Windows. FMS staat voor Filtering Management Service

Kijk hier, waar de 'schuld' wordt gegooid op IPv6 (ook in de volgende link gebeurt dat, o.a.)
Kijk ook hier, de postings vóór en na de enorme lijst met (fout-)meldingen (waaronder die van jou). Staat ook een soort walkthrough/tutorial in: deze.
hier lijkt het erop dat er bepaalde schijfrechten niet in orde zijn (maar geen oplossing bekend, nog).
hier is de suggestie om je anti-virus software uit te schakelen, mocht je die actief hebben op je Exchange server.

Zoals je ziet zijn er diverse redenen waarom die fout kan optreden. Wat het bij jou is kun je alleen zelf nakijken (in de Logboeken van Windows, bijv.)
We horen wel wat de 'schuldige' was in jouw geval.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan