Exchange uitbreiden met extra @domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste,

Momenteel draai ik exchange.
Mijn hostingbedrijf heeft de A/MX-record doorgeschakeld naar mijn server, alle mail komt dus bij mijn server binnen.

Nu heb ik een extra domeinnaam aangevraagd bij een ander hostingbedrijf (@domeinnaam2), deze wil ik ook aan exchange toevoegen. Moet ik hiervoor een 2e DNS server op mijn server installeren of kan ik dit via exchange instellen.

Wie kan mij hierbij helpen?

Laatst bewerkt:
Record aan laten maken dat ook alle mail van domein 2 naar het ipadres van je netwerk (provider) wordt gestuurd. Dan kun je bij AD users and computers daar mailadressen aanmaken

Nee, tuurlijk niet.

Je moet een paar zaken doen:
1. het tweede domein configureren op uw exchange zoadat hij e-mails aan dat domain ook aanvaard
2. de recipient policy aanpassen
3. de RUS (recipient update service) contoleren (deze zorgt ervoor dat alle gebruikers automatisch een e-mail address van het nieuwe domain krijgen)

Op deze site staat alles stap voor stap uitgelegd: configure_exchange_2000_2003_to_receive_email_for_other_domains.htm

Gelukt!

Nog een aanvullende vraag,

Domeinnaam1 staat gehost bij one.com
Domeinnaam2 bij argeweb.nl

Argeweb bied BSMTP aan (als mijn server down is bewaar argeweb alle mail 3 dagen).
One.com heeft dit niet (lastig als mijn server down is).

Kan ik nu al mijn mail bij domeinnaam1 (one.com) doorzenden naar domeinnaam2 (argeweb.com)? Als mijn server dan down is kan ik geen mail verliezen.

Laatst bewerkt:
Gelukt!

Enkel nog een vraagje,

Domeinnaam1 staat gehost bij one.com
Domeinnaam2 bij argeweb.nl

Argeweb bied bsmtp aan (als mijn server down is bewaar argeweb alle mail 3 dagen).
One.com heeft dit niet (lastig als mijn server down is).

Kan ik nu al mijn mail bij domeinnaam1 (one.com) doorzenden naar domeinnaam2 (argeweb.com)? Als mijn server dan down is kan ik geen mail verliezen van domeinnaam1 (van one.com).

Echter moet ik de A record dan bij one.com uitschakelen.

Als je de mail van one.com naar argeweb.com door wilt sturen zul je dit met de provider moeten overleggen, zij dienen namelijk het domein toe te voegen.

Exchange maakt geen gebruik van A records maar van MX records. Je provider zal dus twee MX records aan moeten maken met verschillende MX waardes.

Voorbeeld:

argeweb.com MX preference = 10, mail exchanger = eigenmailserver.nl
argeweb.com MX preference = 20, mail exchanger = mailserverprovider.nl
one.com MX preference = 10, mail exchanger = eigenmailserver.nl
one.com MX preference = 20, mail exchanger = mailserverprovider.nl

Beste helpmij'ers,

Inmiddels draai (momenteel even niet, server heeft momenteel een fout) doet alles het prima. Alles ingesteld zoals beschreven!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan