Exchange vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostrider-NL

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Hallo.

Ik loop sinds gisteren stage bij een school waar ik een fout moet oplossen in de exchange. Ik zit effe vast.
Als ik een e-mailtje stuur naar buiten ontvang ik het bij de meeste externe e-mail adressen wel. Maar bij Hotmail niet. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Intern werkt het allemaal wel.

Is dit bij alle mails die van die school naar een hotmail-account verstuurd worden? (alle gebruikers) Is dit trouwens een vraag die je moet oplossen als test of is het een echt probleem waar de school mee kampt?

Is dit bij alle mails die van die school naar een hotmail-account verstuurd worden? (alle gebruikers) Is dit trouwens een vraag die je moet oplossen als test of is het een echt probleem waar de school mee kampt?

Dit is helaas een echt probleem. En dit is bij elk account zo.
Ik denk niet dat het alleen bij hotmail is maar bij meerdere provider die ik niet ken en etc.
Sorry als ik onduidelijk ben trouwens.

Laatst bewerkt:
ik lees dat, in ieder geval met hotmail, er wel meer van dit soort problemen zijn. Wanneer men de afzender in het Van (from) veld veranderd, kan het in veel gevallen opeens wel. Blijkbaar wordt bij hotmail het 1 en ander geblokkeerd om nog onduidelijke redenen. de mail wordt ook niet gebounced, maar simpel niet ontvangen. Een echte oplossing hiervoor heb ik niet gelezen. Met andere providers weet ik het niet.

ik lees dat, in ieder geval met hotmail, er wel meer van dit soort problemen zijn. Wanneer men de afzender in het Van (from) veld veranderd, kan het in veel gevallen opeens wel. Blijkbaar wordt bij hotmail het 1 en ander geblokkeerd om nog onduidelijke redenen. de mail wordt ook niet gebounced, maar simpel niet ontvangen. Een echte oplossing hiervoor heb ik niet gelezen. Met andere providers weet ik het niet.

Bedankt voor je antwoord! Wat zou er dan moeten staan is het "from veld"? Een ander mail adres?

Als je het bericht traceert via de Message Tracking Center waar wordt deze afgeleverd? Gebruikt de school ook een spam filter?

Als je het bericht traceert via de Message Tracking Center waar wordt deze afgeleverd? Gebruikt de school ook een spam filter?

De school ebruikt geen spam filter.
Message tracking heb ik aangezet alleen ik wordt niets wjizer uit die log. allemaal raar geblaat als ik een mailtje stuur naar hotmail. volgens mij kwam het mailtje niet de server uit....

Hoe lees je de log uit, rechtstreeks door het bestand te openen of via de Message Tracking functie in de System Manager?

Hoe lees je de log uit, rechtstreeks door het bestand te openen of via de Message Tracking functie in de System Manager?

Door het log bestand gewoon te openen. Het zijn wel normale letters enzo, maar ik kan er geen ifno uithalen waaraan ik kan zien wat er mis is.

Open op de Exchange server de System Manager, ga hierin in de linker kolom naar "tools" en daarna naar "message tracking center", vul bij het veld "server" de naam in van de mail server, en bij "recipients" het email adres van het hotmail account, en pas de datum en tijd aan in de window waarin het bericht is verstuurt en klik op "Find now".

Bedankt! dit helpt enorm! :cool:
De laatste regels zijn:
Message Categorized and Queued for Routing
Non-Deliver report (NDR) generated.

Betekend het dat het geblokkeerd is door de router?

Blijft het bericht in de queue staan van de Exchange server?
Krijg je als afzender ook een bericht terug dat het bericht onbezorgbaar is?

Blijft het bericht in de queue staan van de Exchange server?
Krijg je als afzender ook een bericht terug dat het bericht onbezorgbaar is?

Bij System Manager-Servers-Servernaam-Queues staat niks te wachten.

Ik krijg idd idd direct een bericht terug dat het onbezorgbaar is.. (NDR, toch?)

(wat wordt ik hier goed geholpen trouwens! :))

Dat is inderdaad de NDR, wat wordt er als reden op gegeven in het bericht?

Dat is inderdaad de NDR, wat wordt er als reden op gegeven in het bericht?

Dit krijg ik in en mailtje terug:

De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar een andere extern adres. Deze komt wel aan maar deze kan ik niet vinde. in de message tracking senter

Het email adres bestaat wel bij hotmail neem ik aan?

Als je op de exchange server naar dos box gaat en je typt hier "nslookup hotmail.com" in zonder de " welke ip adressen krijg je dan te zien?

Het email adres bestaat wel bij hotmail neem ik aan?

Als je op de exchange server naar dos box gaat en je typt hier "nslookup hotmail.com" in zonder de " welke ip adressen krijg je dan te zien?

Het adres bestaat wel ja.
Als ik er vanaf mail ontvang ik het hier wel.

Met de nslookup krijg ik:
Bovenaan krijg ik gegevns van onze server.
Daaronder staat er:
Niet bindend antwoord:
Naam: hotmail.com
Addresses: 64.4.33.7, 64.4.32.7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan