Exchange

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalSc

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Goedenmiddag,

Ik heb het volgende.

user1 -> info@domein.ext komt binnen op een exchange server (pop3 collector)
user2 -> user2@domein.ext komt binnen in outlook gebruiker via pop3

user2 kan mailen naar user 1 (via pop3)
user 1 kan NIET mailen naar user2, want user2@domein.ext bestaat niet op exchange server.

Hoe kan ik dit probleem opzeilen dat alle mails via smtp worden verzonden zodat dit toch gaat werken.

Je zult via je provider je records moeten wijzigen zodat email rechtstreeks op de server wordt afgeleverd. Dit zijn de M records meen ik. Tevens moet er een catchall adres bij de provider zijde aanwezig zijn.

Dat weet ik maar NIET alle gebruikers maken gebruik van Exchange.

Maar niet exchange gebruikers kunnen wel naar exchange mailen maar dus niet andersom.

Maar dan zal de pop3 gebruiker moeten connecten met de exchange server en dat is niet de bedoeling.

user1 maakt connectie via exchange server
user2 maakt gebruik van pop3.domein.ext

En als je de MX records laat aanpassen heeft dat nog maar gedeeltelijk effect; user2 zal dan de mail (via pop, imap oid) op de exchange server moeten gaan ophalen. Ander nadeel is dat als je server of (A)DSL line down is je mail onbezorgbaar is.

Dan kun je dus net zo goed nu user2 en nog een tweede pop3 connector definieren die de mail rechtstreeks in de mailbox van user2 dropt. Dan kunnen user 1 en 2 ook naar elkaar mailen en hoeft je ISP niets in te stellen.

Mooier dan pop3 is batched SMTP, de mail blijft dan bij je ISP totdat de exchange server een melding geeft aan de SMTP server aldaar.

Voor zowel batched SMTP als direct delivery met Mx records moet je internet provider wel verkeer op poort 25 toestaan...

----
Sorry - ondertussen is er al meer gepost, maar het duurde even om dit te typen

Laatst bewerkt:
Ik ga wel wat proberen. User 2 wil geen exchange gebruiken. En helemaal lost staan van deze server. Hmm toch nog maar even denken dan.

Ik ga wel wat proberen. User 2 wil geen exchange gebruiken. En helemaal lost staan van deze server. Hmm toch nog maar even denken dan.

Lol, eigenwijze gebruikers he? Laat 'm gewoon OWA gebruiken ;)

Hmm, of je installeert de pop3 service van Exchange en past z'n hosts file aan zodat deze wijst naar de Exchange server. Denkt de gebruiker dat ie nog mooi aan het pop3-en is en jouw probleem is opgelost

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan