.EXE bestanden worden niet geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeney12

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Berichten
105
Hallo,

Ik heb een probleem met het bestandformaat .exe,
ik had namelijk een bestandje wat niet geopend werd, dus toen probeerde ik het in kladblok te openen.
Nu heb ik per ongeluk ervoor gezorgd dat alle .exe bestanden in kladblok worden geopend. Ik kan dus geen enkel .exe bestand meer normaal openen.
Ik heb geprobeerd om via:
Mijn Computer -> Extra -> Mapopties -> Bestandstypen,
het programma die het opent te veranderen, maar ik heb geen idee welk programma ik moet aanklikken...

Helpmij alsjeblieft z.s.m.!
 
Ik gebruik inderdaad Windows XP, alleen ik kan echt geen enkele .exe meer openen, dus ook geen regedit of eigenschappen :(
Ik denk dat ik moet instellen dat Windows Executable het moet openen (of zeg ik nu iets heel verkeerds), maar ik weet niet waar ik die kan vinden om te kiezen als programma die het opent

Bedankt voor je snelle antwoord trouwens :)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de instructie niet goed doorgelezen... Je kopieert namelijk regedit.exe in het command.com venster naar regedit.com en je opent daarna die kopie (die dus géén .exe maar een .com extensie heeft).

Tijs.
 
Daar kwam ik net 10 seconden geleden achter :p
Maar in regedit staat alles zoals het moet dus daar ligt het niet aan.
Zoals ik al zei, moet ik denk ik instellen dat het standaard programma die .exe uitvoert weer opnieuw als standaard wordt ingesteld.
Ik kan trouwens ook geen systeemherstel openen, en ik ben niet van plan om zomaar m'n computer opnieuw te installeren, want ik heb nogal veel programma's/spellen erop staan...
 
Bedankt!
nogmaals om het voor iedereen goed uit te leggen:
http://windowsxp.mvps.org/exeasso.htm
Op die site staat een klein bestandje die je op je bureaublad moet opslaan.
Als je dat bestandje opent, dan reset 'ie het weer naar de standaard waarden.

Problem solved, Topic gaat op opgelost:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan