exe bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DOITFOR

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2004
Tijdens het opstarten van programma's krijg ik steeds de melding *.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten .
Wat kan dit zijn .
Had wel een regclean gedaan ; reservekopie heb ik al teruggezet.
Draai xp professional .

Thnx

waarschijnlijk is er iets mis gegaan met het cleanen van je register en helpt de backup ook niet meer....

Laatst bewerkt:
je kan systeemherstel proberen, dit is de 2de keer dat ik dit probleem tegenkom en de keer dat ik t had heb ik windows opnieuw geinstalleerd, stop de xp cd eens in je pc (in windows) en kies dan voor installeren > upgrade, kijk s of dat helpt...

Je kunt met JvPowertools (als je dit hebt) exefixe proberen.
Volgens mij zit het ook in Tweak XP.

Bijgaande vond ik ook nog. Is een registerfix.
Volgens mij moet je daar op rechtsklikken en dan toevoegen aan het register.

Laatst bewerkt:
Erop klikken met linkermuistoets en beantwoorden met ja

Ik heb proberen te upgraden doch geraak niet verder omdat de versie op de pc nieuwer is dan op de cd.
Ik heb ook de reg gedownload en toegevoegd aan het register .
Nog niet opgelost.
JvPowertools heb ik niet ; hoe geraak ik eraan.

Thnx

Probeer eens dit:

Leg de CD van XP in de CD-rom.
Ga naar Start -> Uitvoeren.
Type nu sfc /scannow en klik Ok.

Windows zal nu beschadigde of vermiste systeembestanden repareren.

Heb sfc /scannow uitgevoerd en is nog hetzelfde .
Krijg ook steeds de melding dat mijn firewall xp niet is ingeschakeld , maar dit is wél het geval.

Thxs

Het probleem is inderdaad nog niet ten volle opgelost , doch beperkt zich momenteel tot de help , en zoekfunctie van xp.

Thnx

Heb je de services al eens nagekeken?
Start/systeembeheer/componentservices/services?

Elisa ,

Naar wat dien ik dan juist te kijken en eventueel te veanderen .

Thx

Je bent in staat services zelf te blocken met je firewal en ook in die services kun je de boel uitzetten waardoor je geen help meer hebt. Ik zal even kijken voor je en pas straks dit bericht aan.

Hoe staat: Help en ondersteuning in je Services?

Help en ondersteuning is weer afhankelijk van Remote Procedure Call (RPC). Als deze service dus niet gestart staat werkt Help en ondersteuning ook niet.

En kijk, als je een firewal hebt deze ook even na.

Laatst bewerkt:
Help en ondersteuning staat als gestart en automatisch
De firewall van windows staat ook als gestart en automatisch

Thnx

Was de RPC service ook ingeschakeld?
Daar is Help en ondersteuning n.l. van afhankelijk.

Je hebt hopelijk niet een tweede firewall lopen.
Dat is niet goed.
Tsja, ik werk niet met Windows Firewall. Deze controleert alleen inkomend verkeer terwijl het gevaar net zo goed van binnenuit kan komen.
Als je in dat lijstje van Windows Firewall i.v.m. blocken niets vreemds zat dan weet ik het ook niet meer.

Je hebt het trouwens wel over *.exe maar zo zal die melding toch niet zijn? Kijk, als we weten wat er verkeerd gaat weten we ook in welke hoek we het moeten zoeken.

PS Als ik hierna niet reageer dan ligt mijn verbinding er weer voor lange tijd uit :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan