Exe file word telkens verwijderd door Anti virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Goeden Avond,

Ik heb een bestand gedownload waarvan ik zeker ben dat die geen virus bevat maar als ik die uitpak van Winrar word die door Bitdefender direct verwijderd. Hoe kan ik aangeven dat ik die bestand wil en dat het niet word verwijderd.
Hij staat niet in quarantine.

Kan je bitdefender niet kort even uitschakelen?

Dat wel maar als ik hem terug aanzet verwijderd die het automatisch.
Of kent iemand anders een andere Anti Virus? Daarmee moet je ook mappen kunnen versleutelen. Ken iemand zo een Anti Virus programma?

In de Instellingen van BitDefender kun je kiezen voor Uitzonderingen.
Daar kun je bestanden toevoegen die hij met rust moet laten.

kun je niet dat bestand toevoegen als een uitzondering?

Maar hij moet ik dat doen ze verwijderen die bestanden direct. Moet ik daarvoor eerst Bitdefender uitschakelen?

Lees het bericht van edmoor nog eens. Dat is de oplossing.

Nu is het gelukt. Kent iemand een programma waarmee je EXE bestanden kan versleutelen?

Kan ook gewoon met winrar en dan opslaan met een wachtwoord.

Met Winraar moet je die altijd uitpakken dat is een nadeel. Ik wil gewoon dat als ik erop om wachtwoord vragen en daarna start de exe zich vanzelf

bestand gedownload waarvan ik zeker ben dat die geen virus bevat
Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Hoe kun je er nou zeker van zijn dat er geen virus in zit ?
Stond dat soms in een begeleidend schrijven ?, of op de downloadpagina ?

Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in. Hoe kun je er nou zeker van zijn dat er geen virus in zit ?
Stond dat soms in een begeleidend schrijven ?, of op de downloadpagina ?

ik heb die zelf getest met avast 8 en is veilg geen virrussen!
@ jedi : bij mij werkt die setup wel van axcrypt

Het gaat over de EXE van een spel. Iedereen op die website zegt dat het een valse melding is van anti virus.

En Spocky die link is een trial versie en niet de volledige versie staat er bij wanneer je die download staat er " Free to try", toch bedankt. :)

Laatst bewerkt:
Waarom denk je dan dat ze liegen? :)

Het is een populaire website maar ik mag die hier niet opnoemen :D

Waarom ik dat denk ?, omdat ze het zelf vaak ook weer van horen zeggen hebben.

Er is maar 1 manier om enig inzicht te krijgen in de inhoud van de exefile en dat is reverse engineering.
Soms, door de file gewoon in je Notepad te bekijken, kun je soms al zien dat het mis is.

Zo zie ik bv in een file hele stukken tekst uit Wikipedia. Waarom ?, om het programma extra groot te maken, zodat verhult wordt dat het eigenlijk een virus is.
En o ja, soms IS het ook een programma, alleen hebben ze er een virus voor geplakt met een exepacker.

Wil je zoiets eens een keer zien ?, installeer dan startupmonitor (of zoiets).
Je start dan een programma en gelijk komt de melding dat er een programma wil opstarten, elke keer dat je Windows start.
Vaak staat die ergens in local/temp. Je weet dan al dat het foute boel is.

Zulke programma's en een beetje zelfkennis vertrouw ik meer dan mensen die zeggen dat....

Maar goed, ieder z'n eigen ding he ?. Ik probeer je alleen maar te zeggen dat je voorzichtig moet zijn. OF je het bent dat bepaal je zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan