.exe file wordt niet uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Het is me een paar keer opgevallen dat als ik een .exe bestand downloadt en via een usb-stick op een andere pc wil uitvoeren er een dos-boxje opent en meteen weer sluit, zonder dat er verder iets gebeurt.
Is dat normaal?

dos box openen

Als je de eerst een dos box opent en dan het programma laat lopen zie je in negen van de tien gevallen een melding op het scherm. Omdat zoals jij het doet de Dos box zich direct weer sluit heb jij geen gelegenheid het scherm te lezen,

Dat heb ik geprobeerd. XP zegt dat het programma te groot is voor het geheugen. Lijkt me sterk, ik heb 1 Gb. Wordt een Dosbox beperkt in zijn geheugen misschien?

kopieër je het (installatie)bestand dan wel eerst naar de pc waarop je het bepaald programma wilt installeren?

Achteraf denk ik dat het toch aan de usb-stick ligt. Ik heb wel eerder problemen gehad met dit stickje van 512Mb. Vanaf een nieuwe van 4Gb wordt een .exe file wèl uitgevoerd.

PS Knappe desktop!

oh, ja hoe een usb-stick zo'n probleem kan veroorzaken weet ik ook niet maar ja, als het met een andere wel lukt lijkt het met opgelost :P

En bedankt voor het complimentje over men desktop maar ondertussen is die alweer verouderd want ik heb eigenlijk al een heel tijdje een andere achtergrond ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan