EXE maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeVogeltjes

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Misschien ben ik fout om hier te zijn, maar ik heb er geen flauwe idee, bij wie ik moet zijn.

Een paar jaar geleden heeft een kennis een programma gemaakt voor onze vereniging; die alleen geinstalleerd kan worden met exe; maar onlangs is hij overleden; die programma is nu iets verouderd en moet aangepast worden. Ik weet dat exe een machinetaal is, maar is het mogelijk om die te openen met Visual Basic????? of???? andere programeertaal?? Hoe kan je eigenlijk een programma maken, ja natuurlijk met programeertaal, maar welke?????????????

Het gaat om een kleine bestand .exe

het programma is geen zelfopstartend zip bestand?
deze kan je namelijk openen met winzip.
Probeer dat eens, mocht winzip dit bestand niet willen slikken dan is het een echte exe(cute) file en kan je er niet in komen. Dan zul je toch echt de source codes bij (hoe vervelend ook...) de familie zullen te zien achterhalen.

Is het een ingewikkeld programma??
als het een redelijk simpel programma is kan iemand het misschien wel namaken.

Het is een echte execute; jammer, dan zal ik maar zelf er een moeten maken. Met welke programmeertaal is het dan beste?? Liefste een makkelijke taal

Ik zou Visual Basic pakken. (mijn persoonlijke keuze)

wat is het precies voor programma??

Beste

Hoe groot is dat prog?
Het kan zijn dat ge gewoon iets moet wijzigen in een bat bestand.
Als het niet te groot is kan je doorsturen naar: jean.leenders@pandora.be om te zien wat er aan mankeert.
Welke windows gebruikte je vroeger toen het wel werkte en welke gebruikt je nu?

veel succes

jean

Geplaatst door jean42
Beste

Hoe groot is dat prog?
Het kan zijn dat ge gewoon iets moet wijzigen in een bat bestand.
Als het niet te groot is kan je doorsturen naar: jean.leenders@pandora.be om te zien wat er aan mankeert.
Welke windows gebruikte je vroeger toen het wel werkte en welke gebruikt je nu?

veel succes

jean

Volgens mij is het niet helemaal duidelijk.. het is een EXE bestand welke een programma installeerd, deze lijkt mij niet aan te passen met een bat bestand.
En vroeger werkte het programma wel... alleen moeten er nu wijzigingen in plaats vinden.

Het is een soort database. Degene heeft dat vroeger gemaakt, maar is onlangs overleden. Het werkt prima onder WinXP, geen probleem, alleen hier en daar oude benaming, bv guldens, die moet nu dus euro zijn.
Het is een execute. Als ik hierop klik, krijg ik gewoon een database. Ik moet dan bv namen en adressen invoeren, bij welke club hij/zij lid is enzovoort.
Deze exe is gekoppeld met verschillende data. Ik heb er geen flauwe idee, met welke programma die man deze exe heeft gemaakt. Ik zelf denk ook aan Visual Basic. Het is een kleine bestand, nl 380 kb.

En waar kan ik Visual Basic downloaden, of zit er al bij Win XP?

je zou het kunnen proberen met visual basic for aplication (zit onderandere bij excell of access).
Het pakket visual basic is NIET gratis.
Ik denk dat je het beste je kan verdiepen in excell of access e.e.a. proberen na te maken.

Is het niet eenvoudiger, ook voor de toekomst, om over te schakelen naar een programma als Davilex Club.

Dat is ook een goede tip! Ik zal maar beginnen met Excel en zonodig Access; dan heb ik in de komende weken lekker weer wat te doen, hahaha:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Maar jullie erg bedankt voor jullie meedenken!!

Beste

Dat dat bestand alleen een exe is dat is best mogelijk.
Het kan zijn dat het ook nog verborgen bestanden heeft.
Stel uw pc in zodat ge verborgen bestanden kan zien en daar kunnen nog bestanden zijn waarmee we nog iets kunnen doen.

mvg

jean

Leuke gedachte, alleen werkt dat in dit geval niet.
Dit is een opzich zelf staand programma (*****.exe)
als deze gestart wordt draaid het programma, en zoals ik het begrijp wordt er alleen een dat file aangemaakt waarin de data staat.
Om de instellingen te veranderen om "hidden" files zichtbaar te maken zal hier geen effect hebben.

Wat Robbie32 heeft gezegd is juist, er zitten heus geen verborgen bestand. het is alleen puur ****.exe plus een paar *********.dat

Dat is alles.

ff het executable bestand ter downloading aanbieden.

Hallo DeVogeltjes,

Als je het executable bestand hier ter downloading kan en ook wil aanbieden, dan wil ik het verder voor jou gaan kijken om het progje te herschrijven.

Als je dit niet wilt doen, dan zou je mij toch op z'n minst die informatie moeten verschaffen omtrent de opbouw(uit welke velden ze bestaan) van de database.

Waarschijnlijk was het progje wel in Clipper gemaakt.
Met VB6 kun je ook een Databse-programma bouwen.

Groetjes,

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan