*.EXE openen met...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aleksander

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2009
Berichten
41
alle exe bestanden worden op mijn PC geopend met media-centrum.
dus Windows ziet elk .exe bestand als een video voor media centrum.
dus ook regedit en cmd word geopend met media centrum, en daardoor kan ik regedit eigenlijk niet openen.
nou kan ik wel soort van inloggen en prullenbak openen van m'n bureaublad, dan kan ik daarin verder klikken en in c:\windows\system32/regedit.exe kopieren en hernoemen naar regedit.scr tot zo ver ben ik gekomen...
even voor de duidelijkheid alleen .exe en .EXE bestanden doen raar .bat or .scr bijvoorbeeld niet :)
Dus: wat nu? hoe los ik het op? welke registry-key?

ik wil een serieus antwoord, en nee ik heb echt geen virus! (ik zeg het maar van te voren)

jammer dat Windows geen "chroot" heeft zoals een linux-cd.
 
Probeer eens of je kunt opstarten in Safe mode en vervolgens een systeem herstel kunt doen naar een datum voordat je dit probleem had.

Of probeer dit eens:
http://www.vistax64.com/tutorials/233243-default-file-type-associations-restore.html
(Ook voor Windows 7)

kom nou, ik heb een slechte ervaring met systeem herstel, je zegt zelf al "probeer het" maar systeem herstel kan vaak dingen erger maken.
mijn vraag is: wat moet ik in regedit veranderen?

maar die link van jou is wel ongeveer wat ik nodig heb, ik kijk wel in die reg-file of ik er wat me kan. dus wel bedankt daarvoor.
^^maar er staat bij "only use this in vista", dus ik moet wel voorzichtig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja, als je weigert te doen wat wordt geadviseerd op je vraag kun je de vraag net zo goed achterwege laten.
Ik ben niet zo gecharmeerd van je "Kom nou...."
 
Tja, als je weigert te doen wat wordt geadviseerd op je vraag kun je de vraag net zo goed achterwege laten.
Ik ben niet zo gecharmeerd van je "Kom nou...."

systeem herstel werkt niet, dat is mijn ervaring en is zei al dat er alleen iets in het register moet worden opgelost. het is ook niets persoonlijks, ik wil je echt niet beledigen.
als je mij zou kennen dan wist je dat wel maar via het internet zie je niet wie iemand is, jouw neem ik niets kwalijk.

en ik had gelijk: het had met het register te maken zoals ik al zij, dus bedankt voor link link die je hebt gestuurd dat stel ik wel op prijs. na wat aanpassingen in het .reg bestand heeft het gewerkt.

ps. ik ben geen charmeur, maar stel jee voor dat de motor van je auto niet loops en iemand geeft je nieuwe banden dan denk je "Kom nou... wat heb ik daar aan? " voor die link heb ik je al bedankt.

oja, als windows een exe verkeerd opent dan doet die dat in veilige modus ook (voor zover ik weet), want in veilige modus worden gewoon minder programma's opgestart.
En systeemherstel werkt nooit voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan