exe opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tefal86

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2013
Beste mensen,

Weet niet of hier al een vraag elders over is gesteld, maar ik kan het niet vinden. Het volgende;
Beste mensen,

Alle .exe starten op in VLC dus ook regedit, cmd en control panel. Hierdoor kan ik geen register meldingen toevoegen om het daarin te veranderen. Ik heb geprobeerd om via een uninstall VLC te verwijderen maar ook deze opent hij in VLC zelf. Om het vraagstuk nog iets complexer te maken alle .ink bestanden hebben het IE icoon. Het betreft een win 8 32 bit systeem (oud beestje). ik roep het niet snel maare HELP.....

Marco

:) In dit geval zal je moeten naar register gaan en daar zo proberen instellen ALS maar eventueel niet zo daar staat ! ! ( neem ik aan dat je register kent ?? ) anders ALS je geen verstand bij register hebt doe maar zeer vorzichtig en precies zoals nu aangegeven is ...
--------------------------
1) Klik op start en bij uitvoeren typ regedit in
2) In register kijk ( open je ! ) sleutel :HKEY_CURRENT_USER
3) Bij sleutel EXE ( kijk voorbeeld onder ! ) uiteinde waarde moet ''UserChoice'' ( zonder anhalings tekens ! ) zijn ! ! ! ..

ZO ! DUS :=-> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\UserChoice

4) HER-Start nu PC en kijk even of verholpen is ....:d:thumb:

Laatst bewerkt:
Dank Royonix voor je antwoord. Echter kom ik het register (regedit) niet in aangezien het een .exe is Dus kan ik ook geen sleutels veranderen.

Hoi,
probeer het volgende, start in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) en kijk of je dan wel normaal in het configscherm komt.
Het lijkt erop dat je slachtoffer bent v.e. virus e/o trojan.
Nuttige links:
http://www.eightforums.com/tutorials/8486-default-file-associations-restore-windows-8-a.html
http://www.bleepingcomputer.com/download/fixexec/
http://www.techsupportall.com/file-association-fixes/
Als dit allemaal niet lukt moeten we andere maatregelen nemen d.m.v. een bootable rescue-cd en verplaats ik de vraag naar de virussectie.

Laatst bewerkt:
volgens mij kan Ccleaner dit voor je fixen door Regestry te scannen die fixed alle problemen die het tegen komt in je regestery
verder zoals eerder ook al gezegd je pc op virussen scannen met malwarebytes of iets dergelijks

verder kun je de pc ook scannen door via een bootable usb drive met hirensbootcd erop de pc op te starten, zo zul je in ieder geval bij je data kunnen en .exe bestanden openen

Laatst bewerkt:
@firestorm
Alles wordt geopend in VLC volgens TS. :o
Ccleaner verwijderd alleen verouderde registersleutels!
Mbam opent dan ook in VLC, dus daar heb je niets aan.

Laatst bewerkt:
;) Goede morgen Tefal ....:thumb: en :
Jouw Citaat :
tefal86

Dank Royonix voor je antwoord. Echter kom ik het register (regedit) niet in aangezien het een .exe is Dus kan ik ook geen sleutels veranderen.

I.v.m. jouw commentaar wil ik je vertellen dat die handeling betekend helemaal geen EXE bestand sleutel veranderen:( ...maar dit betekend Sleutel voor alle .exe HER-stellen zoals die hoort te zijn, en dat die opent ook zoals dat moet ( niet via VLC dus ..) :d:thumb: ....
En dacht ik al dat je niet in register kan ( veilige modus ook niet ?? ) ....:confused: nah oke oke ...volg maar gewoon dan andere gebruikers tips .... ook goed ..:thumb:

P.S.**** Dat is een onmogelijke zaak ( wie weet wat je daar gedaan of gehandeld met instellingen in je PC hebt ?? ) via een unistall zei je .... had je geprobeert ( ?? ) ...maar hij dan opent ook in/via VLC ...toch ??
Ben zeker dat je geen tip hier, dan meer helpen kan ......behalve dat je windows nu nog alleen maar her-installeren of systeem herstellen kan, /en of moet:confused:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Doe tijdens het opstart F8 en doe een systeemherstel(dmv van de optie uw computer herstellen, ik had dit ook een keer met WMC(Windows Media Center opende alles..

Ik ga het één en ander eens proberen, dank allen, I let you know

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan