.exe overschrijven met een andere .exe in VISTA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen70

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
129
Hoi allen,

dit weekend een notebook met Vista erop gekocht.

Wireless geinstalleerd, programma's geinstalleerd tot er dus een probleemje opdook.

Ik heb enkele spellen geinstalleerd die ik al een eeuwigheid speel.
Ze zijn compatibel met Vista, heb geen installatieproblemen gehad.

Aangezien ik van 1 van deze spellen de originele cd nergens vind in de winkels heb ik een no-crack geinstalleerd op de desktop, dit werkt prima.

Nu wil ik dit ook doen op de notebook maar zonder succes.
Heb er al 3 gedownload die op 3 verschillende manieren gecomprimeerd waren.

Telkens ik deze wil uitpakken weigert vista dit met vermelding 'kan originele file niet verwijderen'.
Heb ik de originele exe. file dan verplaatst doch dit helpt niet.
Ook uitpakken in een andere map helpt niet.

Deze problemen heb ik nooit gehad in XP dus veronderstel ik dat het een Vista probleem is.

Ofwel weigert Vista een exe bestand te unzippen/winrarren/acen ofwel...

Ik zou jullie advies erg op prijs stellen aangezien ik overmorgen richting hospitaal vertrek met de laptop.

Koen
 
Spijtig dat je naar het hospital gaat.....
maar een no crack hulp kunnen wij jou hier niet bieden.
Dit is niet conform de huisregels van helpmij.nl
 
ik begrijp dat jullie niet achter no-cd cracks staan maar er zit maar 1 lade in hé en ik heb 3 cd's nodig.

m'n vraag gaat in feite of Vista problemen heeft met uitpakken van exe bestanden?
 
nee vista heeft geen problemen met exe bestanden.
anders zou je helemaal niks kunnen installeren.
 
wat ik bedoelde is of Vista, als beveiliging, weigert om exe bestanden te decomprimeren?
 
Start je de actie wel met éxtra administratorechten? Maw: rechtermuisknop, uitvoeren als administrator.
 
zou'k s moeten proberen, ben wel ingelogd als administrator
 
oei, hoe en waar kan ik het verschil zien?

Is niet van belang, en als je dit niet weet dan is het tweede van toepassing.
Gewoon even met de rechtermuisknop op de toepassing klikken en kiezen voor "uitvoeren als administrator" :). Dan doe je het zeker met genoeg rechten.
 
dat lukt dus niet, ik krijg geen optie als 'uitvoeren als...'
 
Het is mij laatst ook gelukt bij het patchen van Dreamscene, moet alleen even opzoeken hoe het ook al weer zat. het was iig iets met de permissies.
 
Weet niet of dit helemaal instemd met de regels van helpmij. Maar zo moet je de permissies wijzigen. Het is wel in het engels.

# Right click on themecpl.dll file, and click on Properties on right click menu.
# Select the Security tab, then click Advanced.
# Subsequenly select the Owner tab, click Edit button. Press Continue (or log in if you’re not Administrator) on any User Access Control prompt.
# Select your Vista logon user name, then click OK button. Then click OK in any dialog window that pops up, and press OK again at Advanced Security Settings window.
# On Security tab, click the Edit button. Press Continue (or log in if you’re not already an Administrator) on User Access Control prompt.
# Click Add button, and click on Advanced button. Next press Find Now button, and then select your logged on user name. Press OK when done.
# Click OK again on Select Users or Groups dialog.
# On Permissions for themecpl.dll window, highlight your user name, and check the box next to “Full Control” under “Allow” column. Hit OK when done, and confirm any message. Click OK twice to exit from ownership taking process.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan