.exe / .vbs maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

CsForNoobs

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo,

ik heb sinds één dag "Visual Basic 2005 Express Edition" en als je een nieuw project maakt en dan Windows Application en je maakt wat leuks, plaatje en tekst erin, dan kun je je project opslaan, maar kun je het ook als .vbs of .exe opslaan?

Ik heb van sommige gehoord dat je dat via Solution Explorer tool moet doen, maar het wil me niet lukken.

Mischien is dit een hele domme vraag ofzo, maar ik ben gewon een n00b hierin omdat ik het progamma nog niet ken.

Jorick :thumb:

Dit is niet het juiste topic voor Visual Basic .NET applicaties, daarvoor moet je bij .NET zijn.
En het antwoord is nee, je kan geen vbs maken ermee, en ja, je ken je project laten compilen tot een .exe, deze installeert dan de .NET runtime ook ineens als deze nog niet op de PC van de gebruiker zou zijn.

Voor meer info kun je de video tutorials een bekijken van Visual Basic Express 2005 HIER

Ik weet het al, maar nog een andere vraag:
Hoe kun je een veld maken dat de user een directory kan selecteren?
(netzoals je een progamma installeert, dan vraagt hij waar je hem wil laten installeren, je hebt dan een veld een een knop, als je er opklikt kun je een directory kiezen.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan