Exe worden geopend met wordpad

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Ik heb (nogal dom idd) geprobeerd om in mijn Windows 7 een .exe bestandje te lezen met wordpad. Maar nadat ik op ".exe openen met wordpad" geklikt had, kwam ik erachter dat ik het vinkje bij 'dit soort programma's altijd openen met wordpad' niet had weggevinkt. Nu openen alle exe bestandjes zich dus in wordpad, en kan ik bijna niets meer op de computer.
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Alvast bedankt

Job

ps, als iemand een programma heeft waarmee je dingen in .exe bestanden kan wijzigen, dan graag. In mijn zoektocht een exe bestandje aan te passen ging het fout...

Systeemherstel naar het moment van vóór de aanpassing lost je probleem op.

Dat is nu juist het probleem... Systeemherstel is (je raadt het al) een .exe bestand! Er moet dus een andere mogelijkheid zijn (hopelijk?!)...

Edit: misschien kan iemand (met Windows 7) ff checken welke toepassing wordt gebruikt (en wat het pad naar die toepassing is) door Windows om exe bestanden te openen. Dan kan ik daarna zelf wel systeemherstel enz. doen.

Laatst bewerkt:
Dan zal de F8 soelaas moeten gaan bieden. Opstarten in veilige modus en vervolgens kiezen voor: "Windows starten met de laatst bekende en goed werkende"

Je kunt ook gewoon .exe veranderen in .bat en dan start het ook. Zo kun je systeemherstel wel uitvoeren.

Tardis, ik heb alle stappen gevolgd, en in principe doet alles het nu weer (via een omweg...)
maar mijn bureaublad staat nog steeds vol met wordpadjes, en als ik op 'start' klik, krijg ik ook nog steeds allemaal wordpadjes.
Maar als ik op start klik, en dan 'bestandslocatie openen' in plaats van linksklikken, dan is het icoontje wel gewoon weer goed weergegeven. Dus nu is de vraag: moet ik mijn hele bureaublad opnieuw indelen en kan ik 'start' niet meer gebruiken, of is er een andere oplossing

Job

ps. Systeemherstel had ik trouwens niet ingeschakeld kwam ik achter... :(

En je hebt binnen de F8 niet voor de optie "Windows starten met de laatst bekende en goed werkende instellingen gekozen"?

gast0225, dat kan ik nog wel ff proberen, maar waarschijnlijk werkt dat niet, want Windows ziet deze instellingen niet als 'foute' instellingen

Omdat dit voor Windows net zoiets is als wanneer je JPEG met Photoshop gaat openen in plaats van met paint. Daar geeft hij ook geen foutmelding voor...

Ik heb het gefixt! ik kreeg ineens de geniale ingeving dat alleen de snelkoppelingen (de .lnk bestanden) het niet goed deden, en dus nog steeds met wordpad geopend werden. Door een kleine aanpassing in het register (in het pad HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.lnk\ de map 'Users choice', of iets wat daarop lijkt, verwijderen. En alles doet het weer!!

Heel erg bedankt allemaal voor de hulp!!

EDIT: weet iemand misschien nog een programma waarmee ik .exe kan aanpassen?? het gaat alleen maar om een kleine aanpassing van 'www.blabla.com' naar 'blabla.com'

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kan geen .exe bestanden aan passen, dan zou je het eerst moeten 'decompilen' naar een script, dát kan je dan aan passen.
Dit soort 'downgrading' is bij wet verboden, als de uitgever het merkt heb je vrijwel altijd een rechtzaak...:(
Wat wil je eigenlijk aan passen?

Ik wil een kleine aanpassing doen in een programma wat niet meer werkt omdat de server waarmee het programma werkt is verhuist van 'www.blabla.nl' naar 'blabla.nl'. Het gaat dus over een .exe bestand en deze kleine (zo ziet het er in ieder geval uit) aanpassing. En het is geen programma wat veel mensen hebben, en ik weet dat degene die dit programma heeft gemaakt niets tegen (deze) aanpassing heeft.

ik denk dat de gene die dat .exetje heeft gemaakt gewoon een update kan maken, als het de server eigenaar is lijkt het me dat dit snel gedaan word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan