• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel administratielijst aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Harma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Harma

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Hallo
Ik heb van iemand een administratielijst gekregen wat gemaakt is in exel.
Nu kan ik helemaal niets van dit progamma en er is mij alleen uitgelegt hoe ik bepaalde dingen in moet vullen.
Maar het geval is dat de km vergoeding niet klopt, als ik nl de km invul komt er veel te hoge vergoeding te staan.
Kan iemand dit via email voor mij veranderen, ik zou hier ontzettend mee geholpen zijn.

Laatst bewerkt:
Kan je misschien de formules hier eens posten, want zo is er niet echt te zien wat er fout gaat.

Dat is het m juist, ik weet dus echt helemaal niets van exel af.
Het enige wat ik kan doen is het progamma opsturen zodat het verandert kan worden.
Ik kan wel vertellen dat ik bv in de km tabel 70 in vul en dat er dan bij vergoeding iets van €25,- komt te staan en dit zou €8,26 moeten zijn.

Maak dan eens van één blad als volgt een kopie:

klik met de rechtermuistoets op de bladtab (onderaan)
en kies Blad verplaatsen of kopiëren in het snelmenu
selecteer dan in de keuzelijst bovenaan (nieuwe map)
en vink de optie Kopie maken aan

Bewaar dit nieuwe document, zip het en plaats dit dan hier in het forum, dan kunnen we de formules zien.

Nou, hoop dat ik het goed gedaan heb, pfffff, kreeg vanalles te zien

Laatst bewerkt:
Heb denk ik nu ook het geheel gezipt

Laatst bewerkt:
De formule in kolom M doet het volgende:

op het blad reiskosten loonperiode 1 2003 wordt in de eerste kolom naar de afstand gezocht
vervolgens wordt de som van de twee getallen rechts daarvan (in kolom B en D) als resultaat weergegeven.

Het resultaat dat jij verwacht staat in de tabel bij 35 km.

Of de formule juist is of niet kan ik niet oordelen, maar volgens welke berekening kom jij op een resultaat van €8,26? Dan kunnen we misschien een andere formule geven.

Oeps dit heb ik niet uit een berekening maar is volgens het CAO vastgesteld, nl bij 70 km is de vergoeding €8,26, en meestal is dat de afstand die ik moet afleggen voor mijn werk

Dan zal je het blad reiskosten loonperiode 1 2003 eens moeten nakijken en eventueel aanpassen zodat de resultaten overeenkomen met de CAO.

Hoi,
Nou pfff ik ben er in zoverre uit, als ik in de kolom van km 35 invul dan komt de vergoeding op €8,26 te staan.
Bedankt voor het meedenken en je reacties

Klopt dat wel?

Eerste wat me opvalt is dat er nog naar een tabblad van 2003 wordt verwezen, zou dat niet al 2004 moeten zijn?

Verder als je in in dat tabblad gaat kijken (reiskosten loonperiode 1 2003) staat daar bij 70 km;
Bij; Kosten Vergoeding per opkomst vanaf loonperiode 1 2003 -> € 16,52
en bij; Tijd Vergoeding per dienst vanaf loonperiode 1 2003 -> € 9,20
In je 'periode 1' tabblad worden deze waarden bij elkaar opgeteld en getoond; € 25,72, dat klopt toch.

N.b. de waarde € 8,26 hoort bij 35 kilometer.
(enkele-reis afstand?)

Ik zou dat CAO boekje eerste nog maar eens goed doorlezen voor je dit excelblad gaat aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan