• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exel bestand is beveiligd tegen bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

spike67

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Hallo ik heb een probleem met exel.
Er is een netwerkmap die geeft de volgende melding als ik een bestand open:
Bestand XXXXX.xls is beveiligd tegen bewerken. door "gebruiker" klik op alleen lezen of op waarschuwen als u een document met het kenmerk alleen lezen wilt openen. en als u een melding wilt ontvangen
wanneer het document niet langer in gebruik is.

als ik dit schermpje weg klik dan gaat het bestand wel open.
maar de volgende keer krijg ik dit schermpje weer.
dit gebeurd ook als de andere pc uit staat.

Als ik kijk naar eigenschappen van het bericht dan staat er: deze werkmap is geopend in de modus Alleen-lezen. Er kunnen geen
wijzigingen in de oorspronkelijke werkmap worden aangebracht. Als u wijzigingen wilt opslaan, moet u een nieuwe kopie van de werkmap maken.

Het gaat om office pro 2010, deze heb ik al hersteld en ook al opnieuw geïnstalleerd.

Klik ik het alleen lezen vinkje weg op die map dat staat die er de volgende keer weer.

graag hulp.

Spike, heb je al geprobeer het bestand onder een geheel nieuwe naam weg te schrijven en voortaan met dat nieuwe bestand te werken?

info

Nee nog niet geprobeerd maar ik hoef al mijn 1000 tal exel bestanden toch niet opnieuw te hernoemen?

Heb je het probleem dat bij 1000 bestanden?

info

1000 is natuurlijk overdreven maar het is een map met allemaal submappen erin waar exel bestanden in staan. van meerdere jaren

Het kan zo zijn dat je rechten op dit bestand niet toereikend zijn en dat je door de administrator beperkt bent in je rechten (mits het bedrijfsmatig is). Controlleer dus je eigen rechten op de bovenliggende map en op het bestand zelf.

Dit kun je doen door de eigenschappen van de bovenliggende map te openen, vervolgens te kiezen voor het tabblad 'Beveiliging' en daar onder je eigen gebruikersnaam te kijken wat je rechten zijn. Kun je daar een screenshot van posten?

Laatst bewerkt:
Het kan zo zijn dat je rechten op dit bestand niet toereikend zijn en dat je door de administrator beperkt bent in je rechten (mits het bedrijfsmatig is). Controlleer dus je eigen rechten op de bovenliggende map en op het bestand zelf.

Dit kun je doen door de eigenschappen van de bovenliggende map te openen, vervolgens te kiezen voor het tabblad 'Beveiliging' en daar onder je eigen gebruikersnaam te kijken wat je rechten zijn. Kun je daar een screenshot van posten?

Hoi Robert de rechten staan goed, heb even geen screenshot omdat ik nu niet bij die pc ben maar heb wel een paar andere foto`s misschien kan je daar wat mee.
https://www.dropbox.com/sh/nr3yz5b7ncc4p3t/AABHimSZbdC6nZleHK6yZcyqa?dl=0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan