• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exel = date - date = aantal uur ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Ok even het volgende ik heb 2 kolommen met een datum en een tijd.
een van de twee is een meldings datum en tijd.
de andere is waneer het is opgelost.

als ik nu 2 dagen later de melding oplos, dan wil ik laten berekenen hoe veel uur er aan is gewerkt, maar er zitten in elke dag maar 9 werk uren.

dus als ik (01-01-2006 08:00) en opgelost om (02-01-2006 10:00)
dan is er dus een dag (9uur) en 2 uur aan gewerkt.
nu wil ik excel dit laten berekenen. dat er in de dere kolom duts 11 uur komt te staan.

maar er zitten maar 9 uur in een werkdag en maar 5 dagen in een week.
dus als hij op vrijdag word aangemeld en op maandag word opgelost
moet hij dit ook zien als een dag?

dit gaat mij allemaal net wat te ver zeg maar.
kan iemand mij op het goede spoor zetten?

BVD.
:thumb:

Bijlagen

• 1.doc
    1.doc
    24 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ik kan geen rar bestand toevoegen en zip heb ik niet.
Of doe ik iets verkeerd?

Om dit werkend te krijgen moet je wel in het menu Extra kiezen voor invoegtoepassingen.
Kies daar om het ding Toolpak - analysis in te voegen (anders werkt netto.werkdagen niet)

netto.werkdagen zorgt ervoor dat je het aantal werkdagen uitrekent tussen 2 willekeurige data. Ik heb geen rekening gehouden met wanneer iets niet is ingevuld omdat dat de formule alleen onnodig ingewikkeld maakt.

=(NETTO.WERKDAGEN(A2;B2)-1)*9+(UUR(B2)-UUR(A2))

Aantal dagen - 1 omdat je standaard al 1 dag hebt. Je hebt 9 uur in 1 dag en van die dag moet je ook de begintijd van de eindtijd aftrekken.

Bijlagen

Ik kan het niet vinden.
Om een zip bestand te maken.

Als je het te zippen bestand met rechts aanklikt kies je voor Toevoegen aan archief. In het te verschijnen venster (Algemeen) kun je kiezen vooe Zip.

THX man werk prima.

moest het wel ff aanpassen naar engels maar TOP man. :thumb:

en als hij nu een lege wwarde heeft? :confused:

Beste Denots,

Wanneer een melding nog niet opgelost is, is er dus geen oplossingsdatum / tijd. Bouw de formule uit met:
=als(B2<>"'';formule;"")
Met andere woorden, laat pas iets zien als er een bekende oplosdatum is.

Groeten,

Richard

wederom erg bedankt.

de code die ik nu gebruik is :
=IF(D4<>"";((NETWORKDAYS(C4;D4)-1)*11+(HOUR(D4)-HOUR(C4)));"")

werkt prima voor alle data in het jaar 2006.
Maar als de datum in 2005 ligt, dan komen er ineens -waardes uit?
Hoe is dit mogelijk ?

Zie bijlage.

Bijlagen

Beste Denots,

Jouw formule doet het volgende:
Als een melding vrijdag binnenkomt en maandag opgelost wordt, is het netto aantal werkdagen 0 omdat je er 1 vanaf haalt. Als vervolgens de melding om 13 uur binnenkomt op die vrijdag, en opgelost wordt om 8 uur op maandag, dan is het aantal uur: -5!!! ben benieuwd hoe je negatieve uren uitbetaald krijgt.

Heeft dus niets met het jaar te maken, maar met de formules!

Richard

Laatst bewerkt:
maar als ik dan zeg van Kolom H (welke dag hij binnen komt, ma=1, Di=2, Wo=3 enz)
als hij 6 of 7 is (Za of Zo) dan moet hij er weer 11 uur bij optellen.
dan ben ik toch klaar?

:o
maar hoe werkt dit? moet me toch eens wat meer gaan verdiepen in Acces en Excell denk ik.:D

Laatst bewerkt:
Niet helemaal, het blijkt zo te zijn voor elk dagverschil. Blergh ik had het alleen getest voor een tijd die groter was dan de tijd van de vorige dag blijkbaar.
Ik heb nu deze formule voor je:
=ALS(D11<>"";NETTO.WERKDAGEN(C11;D11)*9 - ALS(TIJD(UUR(C11);MINUUT(C11);0)>TIJD(UUR(D11);MINUUT(D11);0);0;9) + (UUR(D11)-UUR(C11));"")

ff kijken dat wordt in het engels:
=IF(D11<>"",NETWORKDAYS(C11;D11)*9 - IF(TIME(HOUR(C11),MINUTE(C11),0)>TIME(HOUR(D11),MINUTE(D11),0),0,9) + (HOUR(D11) - HOUR(C11));"")
denk ik

Succes!

PS: zie je, daarom had ik dat van die lege cel even weggelaten, ziet er gelijk uit als hogere wiskunde ;)

Overigens moet voor elk probleem dat het weekend over gaat er 11 uur bij komen? Dan zit het wel wat ingewikkelder.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook naar zoiets op zoek, doch hij moet gewoon het verschil zoeken tussen 2 datums + tijden en dan als resultaat dit uitdrukken in kwartieren.

21/02/2006 14:00
- 08/01/2006 11:27
---------------------------
verschil is dan 44 dagen 2 uur 33 minuten
33*60+2*3600+44*86400 = 3810780 seconden = 4234 kwartieren

heb ik daar ook die invoeg-toepassing voor nodig, of kan ik dat anders berekenen ?

Ik heb het gevonden dankzij simpele formules, doch nu heb ik 6 formules. Ach, het werkt, en een mebns moet maar tevreden zijn dan :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan