• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(EXEL) Kolombreedte in cm/mm

• Onderwerp starter Onderwerp starter B2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

B2

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo even een vraagje :

Kan ik in exel de kolom breedte in millimeters opgeven deze word nu namelijk opgegeven in pixels.
Dit vind ik niet zo handig omdat ik met 3 kolommen uit wil komen aan een breedte van 85 mm en ook de hoogte wil laten voldoen aan een bepaald aantal millimeters.
Dit i.v.m kleine formuliertjes die ik wil maken voor insteekhoesjes

MS office XP

Is vlg mij niet mogelijk, ik heb het iig nog niet gezien.

Wat je wel kan doen is handmatig een lijn tekenen van 85 mm (met de tekenbalk) en vervolgens de kolommen zo instellen dat ze met z'n drieën precies even lang zijn als de lijn. Misschien dat het niet op de mm lukt, maar je moet toch een heel eind in de buurt kunnen komen.

is het niet zo dat als er staat 8,43 dat dit dan de mm zijn en tussen haakjes staan de pixels dus als voorbeeld 8,43(64 pixels) tenminste dat staat er bij mij als ik op de kolombreedte ga staan, kan zijn dat ik me vergis, maar er staat niet voor niets naast dat het dan 64 pixels zijn.

btw ik heb office xp proffesional weet niet of daar verschil in zit.....

Waarschijnlijk kan de informatie op deze site je wel verder helpen:
users.pandora.be/ingrid/excel/vbacm.htm

Als je onder het menu opmaak klikt op kolom en dan breedte kun je de kolombreedte voor de kolommen die je op dat moment hebt geselecteerd opgeven. Die breedte is in mm volgens mij

Geplaatst door sandrav
is het niet zo dat als er staat 8,43 dat dit dan de mm zijn en tussen haakjes staan de pixels dus als voorbeeld 8,43(64 pixels) tenminste dat staat er bij mij als ik op de kolombreedte ga staan, kan zijn dat ik me vergis, maar er staat niet voor niets naast dat het dan 64 pixels zijn.

btw ik heb office xp proffesional weet niet of daar verschil in zit.....

de 8,43 die daar dan aangegeven staan is zeker niet het aantal mm of cm.

De rijhoogte wordt steeds in punten aangegeven.

Voor de kolombreedte heeft Excel een nogal eigenaardige eenheid, nl. de karakterbreedte. Standaard is een kolom 8,43 karakters breed. Er wordt steeds rekening gehouden met het standaard lettertype, maar dat kan dus van pc tot pc verschillen. Als je er dan ook nog rekening mee houdt dat de meeste lettertypen proportioneel zijn (maw niet elke letter is even breed) dan zegt dat getal dus eigenlijk niet veel.

Om de rijhoogte/kolombreedte in centimeter of milimeter te bepalen ben je dus genoodzaakt om met VBA te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan