Exel object library 14.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Mijn applicatie is gemaakt in Access 2013. In deze applicatie heb ik de Microsoft Excel 14.0 Object Library aangevinkt. Bij distributie van de Front-End naar de gebruikers worden er soms foutmeldingen gegeven dat de bibliotheek niet te lezen is. Ik merk dan dat bij hen Microsoft Excel 15.0 Object Library actief is. Exporteren naar Excel lukt bij deze medewerkers niet. Hoe kan ik bij mij de 15.0 bibliotheek installeren. :confused:
Code:
    Dim sqlExportNaarExcel As String
    Dim xlApp As Excel.Application

Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")

De bibliotheken haal je uit je Office installatie, dus de juiste versie zou je wel moeten hebben. Ik vermoed overigens dat je ook Office 2010 hebt gehad, want die gebruikt 14.0. Alternatief is natuurlijk om geen bibliotheken mee te laden, maar Late Binding te gebruiken. Als je geen directe Excel handelingen uitvoert, en de Excel commando's dus niet nodig hebt, is dat een stuk simpeler, omdat je dan niet meer afhankelijk bent van de versie.

Ken ik niet. Graag toelichting over Late Binding. Hoe kan ik mijn code zo schrijven dat deze aan de regels van Late Binding voldoet? Kan je me wat tips geven?

Heb de procedure als volgt aangepast en het werkt! :d
Code:
    Dim sqlExportNaarExcel As String
    Dim xlApp As Object 'Late binding

Set xlApp = CreateObject("Excel.Application")

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan