• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exel uren bijhouden met toeslag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietweele

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
ik wil een urenlijst bijhouden dat rekening houd met een toeslag bv meer dan 38 uur, en een toeslag van meer dan 42 uur, hoe zouden de formules moeten zijn,?? wie heeft daar een sjabloon voor, of een formule?
bij voorbaat dank .

Beste Piet,

Wat is precies de bedoeling? Dat in excel wordt gekeken hoeveel iemand heeft gewerkt en dat wordt ingedeeld in verschillende categorieen? Bijv. tussen de 38 en 42 een toeslag van 6%? Je moet dan een hulptabel maken met waarden waar de uren tussen moeten vallen met daarachter de verschillende percentages. Vervolgens kun je met een VLOOKUP-functie dit makkelijk koppelen aan de urenlijst. Zet anders het bestand even online dan wil ik het nog wel aanpassen.

Grtz. Ikbenjamin

Laatst bewerkt:
ik zal een voorbeeld bestandje aanmaken, wat ongeveer de bedoeling is...

Potver, hoe krijg je het voor elkaar zo snel.
heel harstikke bedankt, ik kan daar nu verder mee gaan stoeien.. mijn dank is heel groot....

er zit toch nog een foutje in, als ik nl. 43 uur invul worden er 2,5 uur bijgerekend. dit zou maar 1,25 uur moeten zijn..

Ik heb hem aangepast. Volgens mij moet hij nu kloppen. De link is nog dezelfde.

Grtz. Ikbenjamin

bedankt, het klopt nu. heel fijn dat op deze manier dingen geregeld kunnen worden.. Ik ben hier heel blij mee....

Ik heb het een beetje uitgewerkt, maar het word afgerond op een heel uur.
Heel vaak worden de uren per kwartier geregistreert.
Dus mischien weer een uitdaging om het nog eens bij te slijpen..

zeg maar bij 42,25 uur zou de berekening 125% van een kwartier moeten zijn.. Nu word het mischien wel zware kost.. de Formule..

er word soms per kwartier geristreert, dus 125% voor de 1e 2 overuren, en 150% voor meer dan 45 uur.

er word bv 42 uur en kwartier genoteert. dus zou dat kwartier met 125% moeten worden beloont.(18.75 minuten)

nu komt er bij een kwarier, 1en kwart uur bij.dat wil de baas niet denk ik.

vanaf 45 uur werkt het wel op een kwartier.. dat is in orde.

het gaat dus om het gebied van 42-44 uur een toeslag van 125% feitelijk afgerond op een kwartier, of hoe dan ook,

met vriedelijke groet.. Piet..

Download hem nog eens vanaf dezelfde locatie. Ik dacht dat het zo moest kloppen.

Grtz. Ikbenjamin

mijn complimenten hoor!! het werkt..Ik zou je een zak verse bolussen kunnen aanbieden, maar ik vrees dat we eind uit de buurt wonen..
(bolussen zijn een zeeuwse bakkers specialiteit)

Het zal best lekker zijn. Als jullie nog een mooie website willen dan moeten jullie het maar laten weten. Wij hebben namelijk een bedrijf dat websites maakt. In ieder geval bedankt voor uw aanbod.

Grtz. Ikbenjamin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan