Killerman1991
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 mrt 2015
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hmm, waag ik toch te betwijfelen. Maak van je gegevens een tabel (invoegen > tabel) en je hebt een scala aan opmaak mogelijkheden zonder interior.color te wijzigen.Dus de enige optie is van VBA.
Heb je hier wat aan?
Code:Sub RegelKleuren() Dim lRegel As Long For lRegel = 7 To 32 Step 2 Range(Cells(lRegel, 1), Cells(lRegel, 39)).Interior.Color = 14474460 Next lRegel End Sub
Ik zag in jouw plaatje ook geen VBA, noch Excel....
Hmm, waag ik toch te betwijfelen. Maak van je gegevens een tabel (invoegen > tabel) en je hebt een scala aan opmaak mogelijkheden zonder interior.color te wijzigen.
En anders is er ook nog voorwaardelijk opmaak.
Heb je hier wat aan?
Code:Sub RegelKleuren() Dim lRegel As Long For lRegel = 7 To 32 Step 2 Range(Cells(lRegel, 1), Cells(lRegel, 39)).Interior.Color = 14474460 Next lRegel End Sub
Public Function GetFreqRank(str)
If str = "S" Then
GetFreqRank = 1
ElseIf str = "D" Then
GetFreqRank = 2
ElseIf str = "W" Then
GetFreqRank = 3
ElseIf str = "F" Then
GetFreqRank = 4
ElseIf str = "M" Then
GetFreqRank = 5
ElseIf str = "T" Then
GetFreqRank = 6
ElseIf str = "SA" Then
GetFreqRank = 7
ElseIf str = "A" Then
GetFreqRank = 8
Else
GetFreqRank = 9
End If
End Function
Call RegelsKleuren
Sub RegelsKleuren()
Dim lRegel As Long
Range("A7:AM39").Interior.Color = xlNone
For lRegel = 7 To 39 Step 2
Range(Cells(lRegel, 1), Cells(lRegel, 39)).Interior.Color = 16777164
Next lRegel
End Sub
Ik snap niet helemaal wat je bedoel maar volgens mij zou het zo moeten kunnen:
Zet deze regel aan het einde van de macro (dus na sorteren enz.)
Code:Call RegelsKleuren
Zet deze macro ergens in een module:
Code:Sub RegelsKleuren() Dim lRegel As Long Range("A7:AM39").Interior.Color = xlNone For lRegel = 7 To 39 Step 2 Range(Cells(lRegel, 1), Cells(lRegel, 39)).Interior.Color = 16777164 Next lRegel End Sub
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.