Exif data !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik zoek eigenlijk een stukkie software waarmee ik de Exif Data van een foto goed kan uitlezen. De Windows informatie is wat beperkt. Ik wil dus van bepaalde foto's weten hoe ze gemaakt zijn om het maar even kortaf te zeggen.
Iemand enig idee?

T

:) Die kan je met '' Opanda IExif ''-Plug-in makelijk uitlezen ...:thumb:
Kijk ff die LINK
1e1hz6.gif

Laatst bewerkt:
Van welke camera? Bij mijn Canon zit er bijvoorbeeld al software bij om ook de grafiek van de exif te krijgen.

Ik ga naar beide kijken, dank vast !
Gaat trouwens om de EOS 1000 D

Canon heeft mooie software hiervoor, gebruik ik zelf ook voor mijn EOS 400D camera.:)

:) Die kan je met '' Opanda IExif ''-Plug-in makelijk uitlezen ...:thumb:
Kijk ff die LINK
1e1hz6.gif

Werkt deze ook buiten IE en FF om?
Dus ook van gewone opnames in mijn mappen?
Dit kan ik er niet uit opmaken want er staat dat het vanuit de browsers werkt.

Werking
IExif nestelt zich in het snelmenu dat u te zien krijgt bij het rechtsklikken op een afbeelding of miniatuur. Dat is bijvoorbeeld handig wanneer u zich in de Verkenner van Windows XP bevindt en de afbeeldingen in een map laat weergeven als miniaturen. Rechtsklik op een miniatuur en kies View Exif/GPS/IPTC with IExif. Direct wordt een venster zichtbaar waarin de gevraagde informatie getoond wordt. Dit is het hoofdvenster van Opanda IExif. In eerste instantie wordt de knop Summary geactiveerd. Deze toont een tabel met de belangrijkste EXIF-gegevens. Klik op de knop EXIF om alle gegevens te zien. Let op: de lijst is waarschijnlijk langer dan op het scherm getoond wordt. Gebruik de verticale schuifbalk om alle informatie te zien. Grappig zijn de links bij het cameramerk- en type. Deze gaan naar de website DPReview, waar u de gegevens van het model kunt opzoeken. Dat kunt u natuurlijk ook op deze website doen!

Raymond,
zie het rode, dat zou dus moeten werken. Je kan het programma toch gewoon downloaden en installeren. Bevalt het niet dan is het zo weer afgehaald

Ron

Klopt helaas. Heb effe bij Opanda zelf gekeken. Deze versie support van Windows 98 tot XP. Er is ook nog een versie die Vista ondersteunt. De laatste nieuwe versie die ik kon vinden stamt uit 2008 dus daar moeten we niets meer van verwachten

Je heb helemaal geen Exif reader nodig!!!
Alle gegevens staan gewoon onder de rechtermuisknop/eigenschappen/ geavanceerd.....
Hier vindt je alle Exif gegevens van de camera, die ook door een Exifreader gebruikt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan