Experia box en Sweex router

Status
Niet open voor verdere reacties.

swiebertje20126

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een Experiabox (thomson 780), waar ik een Sweex router op aangesloten heb. Recentelijk heb ik een laptop aangeschaft en deze maakt draadloos gebruik van de experiabox. Op de Sweex heb ik twee gedrade pc aangesloten, hoe kan ik nu zorgen dat ik een netwerk maak zodat de laptop en de pc's elkaar kunnen zien ?
De experiabox ziet de Sweex als pc 1. Wie o wie kan mij helpen ?

swiebertje,voordat ik antwoord kan geven heb ik iets meer informatie nodig.
Dat je experia je sweex als een pc ziet is te begrijpen.
Je experiabox is ook een router zo te zien. je moet nagaan wel ipadres ( dhcp) je box afstaat aan de sweex machine. De kabel die uit de experiabox komt in welke poort heb je die aangesloten in de sweex.

je Experiabox heeft toch 4 lan poorten.Wat is de rede dat je een sweex router erop hebt aangesloten. Pc 2 en Pc3 kunnen toch ook via kabel op de Experia.

Dit is simpel. DHCP in de sweex uitzetten. dan werkt de router als een switch en krijgen de twee bedrade pc's een ip ades van de experiabox. en dus kunnen ze dan ook de laptop zien en vice versa.

m.a.w. zowel de experiabox als sweex zijn dhcp. en twee dhcp's op een netwerk gaat niet. ik raad aan om de gateway, in dit geval de experiabox, als dhcp te gebruiken en de andere dhcp uit te schakelen

Laatst bewerkt:
swiebertje,voordat ik antwoord kan geven heb ik iets meer informatie nodig.
Dat je experia je sweex als een pc ziet is te begrijpen.
Je experiabox is ook een router zo te zien. je moet nagaan wel ipadres ( dhcp) je box afstaat aan de sweex machine. De kabel die uit de experiabox komt in welke poort heb je die aangesloten in de sweex.

je Experiabox heeft toch 4 lan poorten.Wat is de rede dat je een sweex router erop hebt aangesloten. Pc 2 en Pc3 kunnen toch ook via kabel op de Experia.

De reden dat ik de sweex graag wil gebruiken is een kwestie van gemakzucht. Anders moet ik twee extra kabels van de sweex naar de experia trekken, veel gedoe, moet ik weer in de kruipruimte van het huis, als het zo kan is dat veel makkelijker.
De kabel uit de experiabox, heb ik aangesloten op de wan aansluiting van de sweex.

Dit is simpel. DHCP in de sweex uitzetten. dan werkt de router als een switch en krijgen de twee bedrade pc's een ip ades van de experiabox. en dus kunnen ze dan ook de laptop zien en vice versa.

m.a.w. zowel de experiabox als sweex zijn dhcp. en twee dhcp's op een netwerk gaat niet. ik raad aan om de gateway, in dit geval de experiabox, als dhcp te gebruiken en de andere dhcp uit te schakelen

Hoe benader ik de sweex nu dan? Dat was eerst 10.0.0.138, de experia geeft aan dat het nu 192.168.1.70 is maar als ik dat ingeef zegt ie fout 404.

doe het stap voor stap,zodat het duidelijk is voor je.
haar de wean kabel van de sweex weg en herstart deze.
Het 10. ipadres is van je experiabox. Sweex ip range begint met 192.168.*.*.
je krijg na de herstart van de sweexbox zijn eigen ip adres terug.je gateway adres is de verbindigns adres met dezxe router. de instellingen wijzigen op DHCP en dan de experia weer aansluiten.

doe het stap voor stap,zodat het duidelijk is voor je.
haar de wean kabel van de sweex weg en herstart deze.
Het 10. ipadres is van je experiabox. Sweex ip range begint met 192.168.*.*.
je krijg na de herstart van de sweexbox zijn eigen ip adres terug.je gateway adres is de verbindigns adres met dezxe router. de instellingen wijzigen op DHCP en dan de experia weer aansluiten.

Ik kan de sweex benaderen door 192.168.2.1, kan ik nu de instelling ook wijzigen of moet de verbinding met de experia eerst verbroken worden ?

Laatst bewerkt:
Nou het is gelukt, maar niet zo als ik eerst wilde. De sweex had ik opnieuw ingesteld opnieuw aangesloten, maar toen zag ik geen pc meer. Hij kreeg geen verbinding meer.
Nu toch maar extra kabels getrokken naar de experia en alles is zichtbaar.
In ieder geval bedankt voor de getoonde interresse.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan