Experia en Sitecome USB stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie10

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2001
Hallo,

Ik heb internet via KPN. Heb ik zo'n experia box gekregen en is keurig aangesloten door monteurs op mijn laptop! Daar werkt alles prima.
Nu heb ik nog een andere pc, desktop, en daar wil ik ook internet op.
Heb ik dus een USB stick gekocht van Sitecom, 54g turbo.
Nu maak ik, volgens mij, wel verbinding (het icoontje rechtsonder geeft een blauw staafdiagrammetje aan), maar ik kom niet op het internet.
Weet iemand wat ik nog moet doen?

Alvast bedankt!

Wellicht moet je nog de WEP/WPA/WPA2 beveiliging van die draadloze verbinding nog configureren? Het type beveiliging én de gebruikte encryptiecodes van de experiabox moeten hetzelfde zijn als die van de opgezette draadloze verbinding, anders geen communicatie...

Kijk daar dus even naar: Welk type encryptie is ingesteld op de experiabox, welke encryptiecode is daarbij gebruikt, en stel dat dan in op de draadloze verbinding die het nu niet (goed) doet.

Succes,

Tijs.

Citaat (enigszins aangepast):

Rechtsonder in de systeembalk van uw computer vindt u het icoontje met de signaalsterkte van de verbinding. Dubbelklik op het icoontje om de instellingen te wijzigen.

'Nieuw' om een nieuw profiel te maken
vul een naam voor het profiel in (bijvoorbeeld: 'InternetPlusBellen') en klik op 'OK'
op het tabblad 'Algemeen', vul het SSID-kenmerk in bij SSID; dit vindt u in de brief die u van KPN heeft ontvangen
neem de code exact over (let op hoofdletters/kleine letters).
ga naar het tabblad 'Beveiliging'. Bij verificatie, kies WPA-PSK.
in het veld pre-shared (PSK) vul de waarde van de WPA-key in.
klik op 'Toepassen'

Bron: link

Oftewel: Maak een verbindingsinstelling, waarbij je instelt:
- Stel SSID in dat in de brief van KPN staat (SSID is de draadloze netwerknaam waarmee je wilt gaan verbinden)
- Stel in als encryptiemethode: WPA-PSK
- Stel in als encryptiesleutel: De waarde die in de brief van de KPN staat.

Raadpleeg ook de handleiding van je draadloze netwerkkaart waar en hoe je bovenstaande dingen (permanent) instelt. Meestal zit er software bij, waar je zgn. 'verbindingsprofielen' (ook wel Profile genoemd) kunt instellen met dergelijke waarden zoals boven genoemd.

Succes,

Tijs.

Ik heb die monteurs iets horen zeggen over dat ze WPA hebben gewijzigd in WEP.
Verschilt dan de handelswijze?

In principe niet, het wordt dan een kwestie van WEP encryptie instellen ipv. WPA-PSK. Je hebt dan nog steeds een encryptiecode en de SSID nodig.

Overigens hoop ik dan maar niet dat de monteur een andere encryptiecode heeft ingesteld dan in de KPN brief staat...

ik zou zeggen: probeer het met WPA en met WEP, en probeer in beide instanties de encryptiecode die in de brief van de KPN staat óf de encryptiecode die de monteur evt. heeft achtergelaten voor je.

Succes,

Tijs.

Wij hebben ook internet van KPN en je moet de key in vullen WPA PSK.
En dan zou je als het goed gewoon op het net moet kunnen

Kan het ook zo zijn dat het niet wil lukken omdat ik Windows 98 heb en geen nieuwere versie?

Ja dat is zo in de voorwaarden van kpn staat zoals je die ook thuis heb gehad.
Dat een minium vereiste is windows xp met service pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan