Experiabox ARV1975i

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogre

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2011
Goede avond,

Ik probeer al een tijd mijn Experiabox ARV1975i te resetten naar fabrieksinstellingen. Volgens KPN moet ik de resetknop 10 sec. indrukken, maar tot nu toe zonder resultaat. De helpdesk van KPN heb ook al gebeld maar daar kom ik ook niet verder mee. Het inloggen met m'n w.w. wil maar niet lukken.
Is hier iemand die mij hierbij verder kan helpen?

B.v.d.
rogre

als je reset
is je wachtwoord ook gereset

Ik heb ook gereset
doe dan bij je browser site

bij wachtwoord niks intypen

Haal de stroom van de router af, druk de resetknop 10 sec. in, zet de stroom er terug op, en laat dan de resetknop los. Log dan in via het standaard IP adres, login en password.

Hallo rogre,
De Experiabox moet duidelijk reageren op het resetten. Een lampje dat uit gaat of zo en het toestel zal dan opnieuw opstarten en zelftests doen. Als dat niet gebeurt is de modem/router misschien kapot. Ik heb ook een experiabox gehad die niet wilde resetten en deze is omgeruild door de monteur. Alfred

Alle suggesties heb geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes.
Alfred 2 er blijven steeds 2 lampjes branden, power en wireless.

Laatst bewerkt:
Ik dacht al dat je bedoelde dat het niet reageerde. Jou model heb ik niet kunnen vinden maar wanneer je een paperclip of prikkertje in het gaatje steekt en het kleine knopje daaronder een tijde indrukt dan moet je een klik horen en het rode lampje moet uit gaan en alle lampjes gaan dan knipperen net als wanneer je de stekker er in doet. De stekker er even uit en in doen zou net zo goed de router moeten resetten maar als het knopje niet werkt dan mankeert er wat aan. Temeer omdat de lampen DSL en Internet ook zouden moeten branden. Een kansloze missie om iets te veranderen als je geen signaal meer hebt. Bij mij heb ik beide al problemen gehad met een kapotte kabel en kapotte modems. Ik krijg wel steeds energiezuinigere Experiaboxen. Vroeger zat er een grote en heel warme adapterstekker bij.

De klantenservice helpt je snel is mijn ervaring en zij kunnen dan vanuit de centrale zien of de Experiabox werkt. Dan komt er een monteur die de kabel tussen de telefoonaansluiting en het kastje in de wijk test. Wanneer het modem niet reset dan weet je dat je niets hoeft te betalen. Je enige zorg en verantwoordelijkheid is om het kabeltje naar de telefoonaansluiting te controleren. Soms zit dat in de muur en soms in de meterkast. Daar moet niet iets aan mankeren anders kost het je wél geld. Als je pas aangesloten bent en InternetPlusBellen nog nooit gebruikt hebt, dan moet je de meegeleverde splitter nog gebruiken en een bepaald nummer bellen om te activeren zoals in de begeleidende brief staat. Succes

Ik ga vandaag de helpdesk bellen en kijken of ze verder kunnen helpen.
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Ik heb een nieuwe Experiabox gekregen van KPN. Hij doet het.
Bedank voor het meedenken. Met IE kon ik wel inloggen

Laatst bewerkt:
En dat zal nog wel vaker gebeuren. Ondanks dat ik het toestel uitzet wanneer ik er niet ben heb ik elk jaar een nieuwe. De snelheid kan je eventueel testen op http://speedtest.net. Graag gedaan. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan