Experiabox draadloos wel verbinding geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob van Oers

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2004
Hallo,
ik heb het volgende probleem: Ik heb een experiabox van KPN (speedtouch 780) waar ik op mijn vaste computer wel internet heb, maar op mijn draadloze laptop niet. De laptop heeft wel verbinding met de box en ik kan via de webbrowser gewoon in de box kijken. Ook kan ik via het netwerk in de andere computer, maar de internetverbinding wil maar niet lukken.
Ik heb alle encryptiemogelijkheden geprobeerd; WEP, WPA, WPA2, WPA+WPA2. Na iedere wijziging heb ik de laptop ook zo ingesteld maar met steeds hetzelfde resultaat: Wel een goede verbinding met de box, maar geen internet.
De box is vorige week door een monteur gewisseld (was eerst een Siemens meen ik) omdat er een storing bij ons thuis was. Achteraf bleek de storing ergens in de buurt te liggen, dus het wisselen van de box was achteraf niet nodig geweest.
Maar probeer maar eens aan die monteur te komen om te vragen of de oude box weer terug mag!!
Ik heb dus nu de laptop opnieuw moeten instellen op de nieuwe experiabox, maar meet bovenstaand gevolg: wel verbinding maar geen internet.
Wie kan mij helpen??

Als je in log op de box, kan je als het goed is ook de status van de internetverbinding zien. Tweede vraag is of wel alle lampjes branden. Wat het kan makkelijk zo zijn dat het aan de provider ligt. Maar als advies zou ik sowieso willen zeggen probeer zoveel mogelijk uit te sluiten aan uw zijde.

Het feit dat u verbonden bent zeg niets over internet. Het verbonden zijn geef alleen maar aan dat aangesloten zit op de box. Vandaar dat u ook bijvoorbeeld andere computers kan zien. Noem maar op. Daar heb je geen internet voor nodig. Het is gewoon een lokaal netwerk.

Succes.

Mordechai

Tweede vraag is of wel alle lampjes branden. Wat het kan makkelijk zo zijn dat het aan de provider ligt.

Mordechai

Als er op de vaste computer wel internet is, zullen de juiste ledjes toch zeker wel branden !! En ligt het zeker niet aan de provider.
Als het draadloos niet lukt, zal het waarschinlijk aan de gegevens liggen die je van je provider hebt gekregen die je niet goed hebt ingevuld.

Ook kan het aan de hardware liggen.

Als er op de vaste computer wel internet is, zullen de juiste ledjes toch zeker wel branden !! En ligt het zeker niet aan de provider.
Als het draadloos niet lukt, zal het waarschinlijk aan de gegevens liggen die je van je provider hebt gekregen die je niet goed hebt ingevuld.

Ook kan het aan de hardware liggen.

Je hebt gelijk, sorry niet helemaal goed gelezen. Maar er word geschreven over een draadloze laptop en een computer. Dat is in mijn opinie: Computer bedraad. Laptop via draadloze verbinding. Ik vul alle gegevens gewoon handmatig in zoals VCI en zo. Ja ander draadloos kaartje is ook een goede optie.

wel de goede wep of wpa code gebruikt? staat onder op de experiabox

Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties, het is al opgelost.
Waar ik een paar dagen over heen gekeken heb is een verkeerd DNS adres.
Deze gegevens had ik wel opgezocht, maar verkeerd ingevuld. Het adres begon met 195......, maar ik heb ingevuld 192...... (waarschijnlijk omdat het IP-adres en de experiabox ook met 192.... beginnen.
Nadat ik het DNS-adres had verbeterd......Voila: INTERNET!!

Bedankt voor de reacties.
Rob

ik heb bijna exacte kopie van dit probleem als ik vaste computer van het vaste netwerk afhaal zeg maar dan kan ik wel op internet maar plug ik hem weer terug in op internet is het er gelijk weer terug uit. het heeft ooit wel is gewerkt maar toen heb ik een x ergens te veel geknoeit :o als iemand mij zou kunnen helpen heel erg bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan