ExperiaBox functioneert niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

NordRack2

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Nu ja, een kennis van mij heeft een Slim-doos van KPN waar een Experia bij zit. Zij heeft dit alléén om te bellen. Het powerledje brand en bij internet is hij oranje.
Ik heb de Experia mee naar huis genomen om hier te proberen nieuwe firmware erop te zetten (middels harde reset, maar dat lukt niet).
Iemand een idee?

En alleen bellen gaat goed......
zo ja dan is het dus in orde als het alleen bellen is.
Maar is de box wel geactiveerd via een speciaal telefoonnummer.
Ik kan mij dit nog herinneren toen ik er 1 aansloot bij iemand (slim 500 minuten)

Ik heb het ding aangesloten maar wou daarna nog wat kabeltjes verwisselen. Waarschijnlijk was hij toen nét bezig zichzelf te updaten en heeft hij nu maar een halve firmware (handig dat ze zoiets niet in de handleiding zetten). Alle resetpogingen mislukken. Ik heb gisteravond nog wat drivers gedownload en probeer die te installeren op mijn pc dan krijg ik mss via een netwerkkabel nog contact met het apparaat. Zo niet bel ik weer de helpdesk......
Voor de derde keer dan..... maar die jongens en meisjes weten ook niet alles.
Ik zal iig de vorderingen posten...Als iemand een goed idee heeft hoor ik het graag.
Carlo

O ja, het activeren kan denk ik alleen als de box werkt.
Dus bellen gaat niet.

Laatst bewerkt:
Nee activeren kan al als je een kiestoon hebt.

Wat je doet gaat niet lukken (zelf firmware downloaden en drivers installeren,want dat KPN indien nodig op afstand)
Je moet terug naar je kennis en daar de spullen conform handleiding aansluiten.Het aanmelden van de box kan wel even duren maar dat zijn geen uren.Werkt het niet resp worden de ledjes niet groen,dan even de helpdesk bellen en vragen of ze je doorverbinden met de tweedelijns resp technische helpdesk.

Kan goed zijn dat er bij KPN intern iets fout is gegaan tijdens de aanmelding.

Succes

Er is een monteur van KPN gekomen.
Die heeft een nieuwe Experiabox neergezet.
Hij bevestigde dat de firmware wel te repareren is maar alleen als de box al geïnstalleerd is op de pc (wat bij ons niet het geval was).
Maw de box kan kapot gaan als je hem op het verkeerde moment uitplugt. Dit staat niet in de handleiding!
Al met al heb ik 1,5 uur met de helpdesk gebeld, wat ook een en ander kost!
Wij krijgen over een maand een rekening van 100 E (voor de monteur) die we uiteraard niet willen betalen. Dat word nog leuk........

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan