Experiabox KPN: inloggen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Vandaag aangesloten op glasvezel, via Experiabox van KPN, type Thomson TG789v.
Standaard wordt SSID gebroadcast, met netwerknaam Thomson44BD8a.
Dat willen we natuurlijk zo snel mogelijk uitzetten en netwerknaam wijzigen.
Echter, inloggen op de Experiabox lukt niet. Terwijl ik toch echt het juiste adres invoer:
http://192.168.2.254.
Statusbalk zegt: wachten op 192.168.2.254, bouwt vijf groene blokjes op en daarna niets meer.
Al twee keer een half uur gewacht, zonder resultaat. Windows firewall uitgeschakeld, helpt ook niet.
Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

----
Windows XP Std SP3

Hoi,
dat inloggen doe je dat wel bedraad?

Laatst bewerkt:
Zou juist netwerkkabel aansluiten, nog 1x opnieuw geprobeerd en toen lukte het ineens wel.
Nu helaas groter probleem. Daarvoor maak ik nieuwe vraag aan (ander onderwerp/titel)

Routers/modems moet je meestal bedraad configureren, vandaar dat kabeltje wat erbij geleverd wordt. Alles wat wordt veranderd moet worden opgeslagen, als je dat draadloos doet kom je er niet meer in omdat tijdens dat opslaan de verbinding verbroken wordt.
Ok, dat groter probleem zien we wel verschijnen. :thumb:

Laatst bewerkt:
Dank je voor de extra uitleg. Over een paar minuten weet ik of het probleem is opgelost (30 min. na reset Experiabox).
Zo niet, dan post ik vraag.

Alles weer ok

Gelukkig, het is opgelost. Wat er mis was: door wijzigen 64bits in 128bits WEP-key liep router vast. Na reset nog steeds geen draadloos netwerk. Dankzij jouw tip werd ik eraan herinnerd dat er ook nog zoiets als bedraad bestaat. Kabel ertussen, ingelogd op router, oude WEP-key ingevuld en: alles weer ok. Kan nu met een gerust hart gaan slapen. Nogmaals dank, Mik!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan