Experiabox meerdere malen defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonelydragonfly

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Beste HM lezers,

Ik had een modem/router van KPN, een experiabox.
Ik heb daarvan een kabel naar boven getrokken van 25m.
Dat werkte, maar op een gegeven moment niet meer.
Wifi, lan en interactieve tv lagen er allen uit. Behalve voor de Ipad, die kon nog wel op Wifi.
Ik kon geen eens meer de gateway (verkregen uit cmd -> ipconfig /all) benaderen.
KPN gebeld, konden niets doen en adviseerde mij een monteur te laten komen.
Van een collega een andere experiabox gekregen, aangesloten, werkte direct goed.
Na een tijdje hield die er ook mee op, maar dit keer kon ik nog wel de gateway benaderen.
Ondertussen hadden we een nieuwe experiabox gekregen van KPN, dus die geinstalleerd en dat werkte.
Toen heb ik de experiabox die ik van mijn collega had gekregen, waarvan de gateway nog wel te bereiken was, naar boven gehaald en daar aan het einde van die 25m kabel gehangen om ook boven een Wifi netwerk te maken en tevens als router te functioneren voor een pc op lan en voor interactieve tv.
Dit ging een dag goed en toen hield de experiabox beneden er mee op.
De kabel eruit gehaald die naar boven liep (dus ook de experiabox boven met het wifi, lan en interactieve tv voor boven)
Toen deed het internet het weer, behalve boven dan.

Mijn vraag is nu, heeft iemand enig idee waarom de modems er constant mee ophouden, maar niet onmiddellijk maar pas na een dag of twee?
De problemen zijn begonnen toen ik die kabel van 25m aanlegde, zou die kabel misschien niet helemaal fris kunnen zijn? ik heb hem zelf voorzien van headers.
Of dat er ergens in de kabel een breuk zit en dat hij kortsluiting maakt als hij beweegt of zo?
De kabel zomaar even vervangen is niet zo gemakkelijk, hij gaat voor meerdere pijpjes, de trekveer was wel op 3 plekken nodig.

Iemand enig inzicht hierin? Een ander modem, zou dat kunnen helpen, dus geen experiabox meer? maar dan moet het er wel één zijn die de interactieve tv kan doorlaten.

Bij voorbaat mijn dank,
Dragonfly

ps.
Misschien een idee om de kabel helemaal weg te laten en het draadloze signaal boven op te vangen en daar dan een kabel leggen naar de pc en tv?
Ik weet niet of interactieve tv over het wifi mee kan worden gestuurd, maar als dit het geval is, kan ik dan een wifi ontvanger in mijn pc stoppen en een lan leggen van de pc naar de tv?
Liefste doe ik alles met kabel, maar als de modems steeds sneuvelen daardoor...

ps2.
Ik weet niet meer wat de oude was, maar die twee die ik nu heb zijn:
Beneden (nieuwste): ZTE H220N
Boven: ARV7519 PSTN

Laatst bewerkt:
Neem aan dat het om de V8 Box gaat !?

Kan je helaas niet adviseren maar wel zeggen "welkom bij de club"..... er zijn ontzettend veel problemen met de V8.
Het KPN forum staat er vol mee alsmede andere fora.

Als die kabel zo moeilijk naar boven moest, kan het best zijn er er een breuk is gekomen. Ik lees dat je een trekveer moest gebruiken, meerdere malen zelfs...............tja..............
Ik heb hier ook een Experiabox (geen idee welke dat is) en alles werkt perfect. We hebben hem bijna 2 jaar nu. Ik heb glasvezel maar heb het door de KPN zelf laten installeren, want bij zulke klusjes (ik had het zelf kunnen doen hoor!) denk ik altijd, dat als er wat mis gaat, dat ik hun dan aansprakelijk kan stellen en dan moeten zij het ook oplossen.

Ik zou dus toch die kabel eens nakijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan