Experiabox Save and Restore

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrnrdsJng

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Het is mogelijk om de instellingen te saven van de Experiabox alleen krijg ik geen .bin bestand zoals ze mooi beschrijven, maar een: message_system.stm
En daar kun je dus helemaal niks mee.

Wie weet hoe je die save and restore doet?

Hangt van de soort Experiabox af.
Hier, paragraaf 1.20 bij Experiabox (Algemeen) wordt gezegd dat het daar wel kan (moet een .bin bestand opleveren), dit geldt voor de Siemens Gigaset SX55x.
Heb je een Speedtouch 780, dan kan het niet (link, paragraaf 1.13 en 3.13).

Edit: Apart is dat de handleiding van de 780, pagina 60, zegt dat de configuratie wél opgeslagen kan worden. Geen idee wie hier gelijk heeft, maar ik vermoed toch KPN (zullen de firmware wel aan hun eigen ideeën hebben aangepast).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hangt van de soort Experiabox af.
Hier, paragraaf 1.20 bij Experiabox (Algemeen) wordt gezegd dat het daar wel kan (moet een .bin bestand opleveren), dit geldt voor de Siemens Gigaset SX55x.
Heb je een Speedtouch 780, dan kan het niet (link, paragraaf 1.13 en 3.13).

Edit: Apart is dat de handleiding van de 780, pagina 60, zegt dat de configuratie wél opgeslagen kan worden. Geen idee wie hier gelijk heeft, maar ik vermoed toch KPN (zullen de firmware wel aan hun eigen ideeën hebben aangepast).

Tijs.

Hoi Tijs

Nou mooi niet he, want dat had ik al gevonden. Ik probeer het bestand te hernoemen het is gewoon een tekstbestand en maar zien wat hij ermee doet, maar het klopt dus helemaal niet wat ze schrijven. Ik heb overigens geen Thompson box. Het is een Siemens Gigaset.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Als het een tekst-bestand is met allerlei router/modem commando's erin, dan maakt het een goede kans wel degelijk iets nuttigs te zijn.
Raar dat er dan vlgs. KPN een .bin extensie aan zou moeten hangen. Het lijkt mij met een .bin extensie namelijk meer op een backup van de firmware dan een backup van de instellingen.

Evengoed horen we graag of dat tekstbestand ook weer als configuratie is in te lezen.

Tijs.

Experia Box Backup.bin

Hoi Wim en Tijs

Nou dat is opgelost. Het probleem is ontstaan doordat ik op de PC een programma BitComet heb draaien. Bij een download is dat mij altijd voor. Nu besloot ik eens Winsdows zelf te laten opslaan en zo waar, daar ontstond een Backup.bin

Met dat Backup.bin bestand kun je inderdaad in een minuut alles stettings terugzetten zoals je die persoonlijk had ingetikt, inclusief je gewijzigde wachtwoord.

Dus was de uitleg van KPN op zich juist op dat punt.

Maar waarom Bit Comet daar een vreemd bestand voor aanbiedt is mij een raadsel?

Het is wel even opletten waar je het *bin bestand wegschrijft, Ik meen standaard ergens in documenten maar ik zette het in de Downloads, het is maar heel klein iets van 122 KB.

Het is vooralsnog onleesbaar of in een of andere code gezet dus je kunt het met een TXT niet lezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan