experiabox Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesfilius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
289
Ik heb een Vista laptop vast aangesloten op een Siemens Experiabox (ADSL van KPN). Er komt geen internetverbinding tot stand. Ik heb de laptop ergens anders vast aangesloten op een router met een kabelverbinding en dat werkte wel.
Werkt de experiabox niet met Vista. Hoe los ik dit op?
(De experiabox is in 2006/2007 aangeschaft),

Groeten,
Kees
 
Ik ben nu niet op de betreffende locatie, dus kan dat niet nakijken.
Intussen heb ik wel met KPN gebeld. Anderhalf uur lang van alles geprobeerd met als mager resultaat dat ik wel verbonden was met het eigen netwerk maar zonder toegang tot internet.
Een firewall (PC Tools firewall) probleem zou je zeggen, maar zelfs als ik die uitschakelde kreeg ik geen toegang tot internet. Bij de eigenschappen van de draadloze netwerkverbing zag ik het onderdeel "PC Tools Firewall Driver" ingeschakeld (zie bijlage). Ik heb deze uitgevinkt, maar kreeg nog steeds geen verbinding. Windows stelde voor het probleem op te lossen. Dat was eerder steeds zonder resultaat ("Windows kan het probleem niet oplossen"), maar nu kon Windows het probleem wel oplossen en ik had zowaar toegang tot het internet.
Ik heb het vinkje niet teruggezet. Ik weet niet of dat invloed heeft op de werking van de firewall.
De vaste verbinding werkt nog steeds niet, alleen lokale toegang.

Groeten,
Kees

attachment.php
 

Bijlagen

  • netwerk.JPG
    netwerk.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan