Experiabox + WDS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dreamer86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Berichten
3
Hey Allemaal,

Zit met het volgende probleem. Had eerst een Wireless SMC router in huis met een SMC repeater (SMCWEBT-G ) op de 2e verdieping om het signaal boven te versterken. Hier had ik voorheen nooit problemen mij en het werkte perfect. Nu heeft mijn router het echter begeven en was ik genoodzaakt mijn ongebruikte Experiabox (ST780) in te zetten.

Het zorgen voor een draadloze internetverbinding verliep moeiteloos. Mijn laptop en telefoon kunnen makkelijk met de Experiabox verbinden. Nu moest ik echter ook mijn repeater opnieuw instellen en dit is waar het lastig wordt.

Ik heb op zowel de Experiabox als de repeater WDS ingeschakeld, in de Experiabox de repeater nog toegevoegd. Beiden gebruiken dezelfde channel, SSID komt overeen, maken beiden gebruik van dezelfde WEP key maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat die Repeater het bereik versterkt. Ik kan ook niet pingen naar de Repeater maar ik heb geen flauw idee verder hoe het komt. Je zou zeggen dat alles gewoon zou kloppen: WDS op beide, repeater in Box toegevoegd, channel en SSID hetzelfde..

Heeft iemand hier meer ervaring mee en kan mij vertellen wat ik nog moet instellen?
Alvast bedankt,

Robert :thumb:
 
ik denk dat je repeater nog even op de experia box moet aansluiten via een kabeltje. de repeater krijgt dan een IP adres. dan moet je via dat ip adres inloggen in de repeater en daarin ook nog even het mac adres en/of IP adres van de experia box toevoegen. kabeltje losmaken, en voila. als het goed is moet ie nu doen.

want zoals je nu e.e.a. uitlegt heb je dat nog over het hoofd gezien. Het is dus een gevalletje van eenzijdige communicatie tussen box en repeater.
in de box is nu wel de repeater toegevoegd maar andersom moet het ook natuurlijk
 
Ja was al in de repeater zelf gekomen maar had daar nog niet al teveel mee gerommeld. Dus moet in de repeater bij WDS ook nog de Experiabox in toevoegen? Had dat volgens mij al eerder gedaan maar toen verdween mijn internetconnectie volledig..
 
Heb het maar weer even geprobeerd maar wordt helemaal gek. Ok, heb in zowel de Experiabox als de Repeater WDS aanstaan en beide aan de lijst toegevoegd. Daarna kabeltje weer losgemaakt en ik had nog gewoon internet maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om de repeater en Experiabox samen te krijgen.

Het IP van de repeater is 192.168.2.25 maar ik kan er nog steeds niet mee pingen na alles te hebben gedaan. Werkt de Experiabox eigenlijk wel met die repeater? Ik zou namelijk niet weten wat ik fout doe. SSID is hetzelfde, allebei WEP, Channel is hetzelfde en in beide WDS lijsten staan ze toegevoegd.. Waarom kan ik dan nog steeds niet normaal pingen met de repeater? :confused:
 
Laat anders je repeater werken als Acces Point dus met een cat 5 kabel aansluiten op je Experiabox,wellicht is dat een optie ?

Of probeer anders dit eens:

Quote:

Repeater (gigasetwlan repeater 108) aangesloten op stroom en op laptop.
Harde reset (knopje meer dan 10 sec ingedrukt)
security settings aangepast (nieuw wachtwoord)
Functie reprater gekozen

IP adres aangepast naar 192.168.1.251
first issued ip 192.168.1.100
last issued ip 192.168.1.250
default gateway naar 192.168.1.1
prefferred DNS server 192.168.1.1

de dhcp sever uitgeschakelen van de repeater

Unqoute
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan