experiabox

• Onderwerp starter Onderwerp starter stg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stg

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
ik heb sinds kort een experiabox in de meterkast en deze wil ik verbinden met mijn pc.
moet ik hiervoor een netwerkkabel trekken ??

ik heb een sweex11G 54mps router, kan deze ook verbinding maken met de experiabox ??
zo ja, hoe.

wie kan mij helpen

b.v.d :thumb:

De experiabox heeft een draadloze en bekabelde optie. Als je geen draadloze netwerkkaart in de pc hebt zitten, zul je het met een netwerkkabel moeten doen.
De router kan denk ik wel, maar of het nodig is? Ik dacht dat je meerdere pc's op de experiabox met een netwerkkabel kon aansluiten?

Groeten van The Jackal

re:

als ik het goed begrijp kan de router niet als ontvanger dienst doen om de verbinding met de experiabox tot stand te brengen ??

zo ja, welke instelllinegn moet ik hiervoor ingeven dat hij de experiabox kent ??

is dit overigens met een simpele draadlose pci netwerkkaart wel mogelijk ??
( zo,`n eentje van 25 euro)

Ik heb de spullen zelf nog niet in huis, maar het lijkt me dat de experiabox de modem is die de verbinding tot stand brengt. Op de experiabox kun je draadloos en bekabeld contact maken (4 netwerkaansluitingen UTP en draarloos). De funtie van een router is het verdelen van een internetsignaal over meerdere pc's. De experiabox heeft deze functie ook.
Een pci kaart voor draadloos ontvangst is inderdaad mogelijk.

Succes.

stg zei:
als ik het goed begrijp kan de router niet als ontvanger dienst doen om de verbinding met de experiabox tot stand te brengen ??
Dat wordt problematisch, de experia is al een router/modum/wireless in één.
Nog een router erachter hangen is waarschijnlijk vragen om problemen.
stg zei:
zo ja, welke instelllinegn moet ik hiervoor ingeven dat hij de experiabox kent ??
Kijk eens onder eigenschappen van je verbinding (netwerkkaart/wireless kaart) en zet onder tcp/ip alles op autmatisch.
stg zei:
is dit overigens met een simpele draadlose pci netwerkkaart wel mogelijk ??
In pricipe wel, ik neem aan dat je een kaartje van Sweex bedoeld?
Ik zou eerder kiezen voor een betrouwbaarder merk zoals Linksys.

Een linksys heb ik zelf ook veel goede ervaringen mee (routers en netwerkkaart).
neem wel eentje met 802.11g die 54Mbits is en die wpa ondersteund. wel zo veilig voor de beveiliging van je draadloos netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan