ExperienceForm.dll ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits123

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Opstarten na het gebruik van Malwarebytes gaf een systeemmededeling van een fout.

ExperienceForm.dll kon niet worden gevonden en ook niet worden hersteld met sfc/scannow.

Ik heb geen idee waar ExperienceForm bij hoort, er is niets over terug te vinden op mijn pc.

Ook op het internet vind ik niets terug over ExperienceForm.

Ik ben nog geen programma's tegen gekomen die het niet goed doen, maar de mededeling over ontbrekende dll's is wel vervelend om steeds te zien na het opstarten.

Wat kan ik doen?

Je kan bij Mbam onder de tab "geschiedenis" (in feite quarantaine) die dll eventueel tergzetten als dat nodig is.
Over die ExperienceForm.dll heb ik verder ook niets over kunnen vinden. :o
Het zou normaal iets met formulieren te maken moeten hebben, heb je e.o.a. software wat betreft het invullen van formulieren?
Wat ik wel heb ontdekt tijdens mijn zoekactie dat verschillende schadelijke websites werden geblokkeerd door Avast, iets waar ik normaal geen last van heb.
Het lijkt mij niet voor niets dat Mbam die dll heeft verwijderd.
Als je die melding niet meer wilt, gebruik dan autoruns om je probleem op te lossen.
Handleiding (Eng).
Ik ga je vraag verplaatsen naar de virus/spywaresectie.
Bij deze verplaatst van Win 7 naar deze sectie.

Laatst bewerkt:
ExperienceForm uitgecheckt

Is gelukt via Autoruns, daar kwam ik EperienceForms tegen met een gele baan erover.
Na bij de checkbox het vinkje verwijderd te hebben verdween bij opstarten inderdaad de mededeling van de niet gevonden dll.

Er zijn echter nog een handvol meer geel gemarkeerde programma's.
Mijn vermoeden is dat het uit checken van deze programma's best mag, maar heeft het ook zin?

Daarbij staan er dus niet, of niet goed werkende programma's op mijn computer, die zou ik er wel vanaf willen hebben.
Wat is handig en verstandig?

De geel gemarkeerde lijnen (file not found) zijn achtergebleven entries van waarschijnlijk reeds verwijderde software.
De rood gemarkeerde lijnen houden een bepaald risico in (mal/spyware enz), of illegale software.
De blauw gemarkeerde lijnen geven de betreffende hoofdsleutels en subsleutels weer van het register waar de entries te vinden zijn.
Voorgestelde actie;
Download ccleaner latest version 6.30MB en laat je register cleanen.
Vink bij opties>geavanceerd aan:
Verwijder alleen bestanden In Windows Temp die ouder zijn dan 24 uur.
Toon prompt om registerfouten te back-uppen (maak evt. een map aan BU_Ccleaner o.i.d. en de volgende keer wordt automatisch die map geopend).
Bewaar alle instellingen als INI-bestand.
UAC waarschuwingen overslaan.

Als je niet zeker bent maak dan een systeemherstelpunt met een voor jou duidelijke aanduiding (b.v. voor gebruik Ccleaner) of zoiets.
Succes.

Dank voor je uitleg over de kleurmarkering van de lijnen.
Ik heb de laatste versie van CCleaner zijn werk laten doen, er blijven echter gele en een enkele rode markering achter in Autoruns.
Ik heb de vinkjes maar weggehaald, dan zijn die delen niet actief meer denk ik.
Echt verwijderen zou natuurlijk mooier zijn, maar dat lost CCleaner niet voor mij op.
Dank voor je hulp.

Als je een schermafbeelding plaatst van autoruns, kunnen we je meer vertellen en waarschijnlijk helpen van de melding af te komen.

Hier zijn de drie schermafbeeldingen met de relevante regels, ik ben benieuwd.

Bijlagen

• ScreenHunter_01 Aug. 12 09.33.jpg
    ScreenHunter_01 Aug. 12 09.33.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 65
  • ScreenHunter_02 Aug. 12 09.34.jpg
    ScreenHunter_02 Aug. 12 09.34.jpg
    74,7 KB · Weergaven: 48
  • ScreenHunter_03 Aug. 12 09.34.jpg
    ScreenHunter_03 Aug. 12 09.34.jpg
    20 KB · Weergaven: 51
BYAJAMUF.exe => behoort tot CinemaPlus
http://processchecker.com/file/byjamuf.exe.html

ExperienceForm.dll => (vanwege de ongebruikelijke locatie: C:\users\poek\appdata\local\experienceform\bin aan te merken als malware)

Tomorrowgames.exe => virus
http://malwaretips.com/blogs/ads-by-tomorrow-games-removal/

Service1104.exe => [color="#FF00000"]virus[/COLOR]
http://www.isthisfilesafe.com/sha1/81D4787D22F92B24715C3CE9332D381C581DE650_details.aspx

NCH Software\prism\prism.exe => Prism File Video Converter programma
http://www.shouldiremoveit.com/Prism-Video-File-Converter-5542-program.aspx

C:\users\poek\appdata\Roaming\pxTH6YNKU3lr3rL571OLIE5kks.exe => (vanwege de ongebruikelijke naam en locatie: C:\users\poek\appdata\Roaming\experienceform\bin aan te merken als malware)

Laat hier of hier of hier je syteem maar eens nakijken.

Dank voor je uitvoerige antwoord.

ProcesChecker treft BYAJAMUF.exe van CinemaPlus niet (meer) aan.

Experience Form in Autoruns voorlopig maar even uitgevinkt

Tomorrow Games, Service1104 en pxTH6YNKU3lr3rL571OLIE5kks.exe niet meer aangetroffen, kennelijk door MBAM verwijderd.

Alles wat geen groen balkje had in ShouldIRemoveIt van de computer verwijderd.

Ik heb mij in elk geval aangemeld bij Nucia en daar de introductie doorlopen. Helaas een verificatieprobleem, maar dat zal wel worden opgelost. In de gevraagde procedure van checks op de computer komen al wat problemen voor, dus daar zal nog wel de nodige actie moeten plaatsvinden. Dat hoort uiteraard niet meer op dit forum.

Hartelijk dank nogmaals voor je adequate hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan