Expert gezocht! Subformulier werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

9827579

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Ik zit al een tijdje met een probleem: Ik haal uit een ms sql database een artikelhistorie van klanten. (klantcode en artikelcode in een query)

Nu heb ik een formulier waar ik de klantgegevens als hoofdblad heb (ook een query) en de artikelhistorie als subformulier (dit is dus de originele query). Nu wil ik een kolom in het subformulier die data toevoegt aan een tabel (tblUitzonderingen) wanneer ik een checkbox aanvink (Ja/Nee knop).

tblUitzonderingen bevat twee kolomen: deze checkbox en een kolom artikelcodeklantcode (de twee codes samengevoegd tot een code om het uniek te maken).

Om het te testen heb ik een record toegevoegd met een unieke artikelcodeklantcode en de checkbox aangevinkt. Dit werkt prima: als ik de betreffende klant in het hoofdformulier selecteer dan staat de checkbox voor het artikel aangevinkt in het subformulier.

Nu komt het probleem: ik kan andere checkboxen niet aanvinken in het formulier! Met andere woorden: er wordt geen nieuw record toegevoegd in tblUitzonderingen met artikelcodeklantcode voor het artikel in het subformulier waarbij de checkbox is aangevinkt.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ter verduidelijking, ik wil een bestellijst voor klanten maken op basis van de artikelen die een klant al eens eerder heeft ontvangen (artikelhistorie), maar ik wil de mogelijkheid hebben om sommige artikelen uit te zetten (checkbox) waardoor ze niet meer op de bestellijst zullen verschijnen.

THNX!!!

Ik verwacht dat je de data in de query dan ook niet kunt wijzigen. Waarschijnlijk bevat je query een left join of zoiets om alle records uit de tabel te laten zien.

Wat je denk ik het best kunt doen is het checkboxje "Unbound" maken en in het after update event van het subformulier regelen wat er met het vinkje moet gebeuren. Dat kan dan eenvoudig met een stukje code.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan