Expert gezocht voor slecht gerootte tablet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik heb een asus memo pad hd 7 van een collega meegekregen die zijn zoon vol adware had gezet.
Zelfs na een hard reset begon tijdens het instellen van de taal al de reclame te komen.
Nu wou ik deze flashen met smart phone flash tool en na ik het proces had gestart gebeurde er niets. Ik heb dan de operatie stop gezet en de tab terug herstart.
Maar nu doet de tab niets meer, het scherm blijft gewoon zwart op welke manier in ook opstart.
Even later zag ik wel dat de flash tool wel op 5% stond dus eigenlijk had ik gewoon overal moeten afblijven en wachten.
http://spflashtool.com/
Dus het flashen is onderbroken. Ik heb al contact gehad met asus en zij zeggen dat ze speciale software hiervoor hebben en dat kost dan €75 om te herstellen.
Ik heb al gemerkt dat je met die flash tool ook de hele flash kan formatteren dus het moet wel op één of andere manier kunnen lijkt me.

Iemand een idee hierover ?

Tenzij het apparaat echt gebricked is kun je de pad weer opnieuw flashen met de standaard ROM, waar loop je op vast?

Dat de pc de tab niet meer herkent. Je ziet hem nog wel bij usb staan. Ik heb de driver voor windows ook al proberen te installeren maar helaas.
24npg06.jpg

Hierdoor kan ik de SP flashtool ook niet meer gebruiken.

Laatst bewerkt:
Kom je nog in de Download-modus? Per fabrikant verschillend hoe je daar in komt. Als dat werkt, is nog niet alles verloren ;)

Kom je nog in de Download-modus? Per fabrikant verschillend hoe je daar in komt. Als dat werkt, is nog niet alles verloren ;)

Ik kom nergens meer in, het scherm blijft gewoon zwart.
Ik moet de tablet via de pc benaderen dat zal de enige manier zijn maar die herkent de tablet niet.

Tja...

Ik vond dit:
found a solution power off the phone take out the battery put it back in then quickly hold down vol power and home and it will boot you into download mode

Het proberen misschien waard?

Bedankt voor het meezoeken, dat ga ik straks eens proberen.

Misschien iemand nog een idee of de tab vanaf een pc te benaderen is ?

Net 4x geprobeerd door de batterij los te koppelen maar helaas.

Je komt niet in het boot menu met die 2 knoppen ingedrukt? (beide indrukken en vast blijven houden +/- 15 seconden totdat het scherm een ander kleurtje krijgt)

Als dat niet lukt is mogelijk de bootloader aan gort.

1) herkent ADB het device nog als een android apparaat? anders kun je mogelijk hiermee recovery mode activeren
2) Herkent flashtool het device niet voor aanpassingen, of begint het niet met schrijven? recovery images moet je eerst instellen om te schrijven en daarna pas het apparaat aan de computer hangen.

In het boot menu geraak ik niet.
1) ben ik niet van op de hoogte
2) ik heb gedaan zoals jij zei van eerst de flashtool in te stellen en dan de tab eraan te hangen en dat is gelukt. De image is volledig naar de tablet geschreven en op het einde verscheen er ok.
Ik heb ook met de flashtool een memory test kunnen doen en die geeft : ERROR: NAND Flash was not detected!

Maar ik krijg nog steeds de tablet niet opgestart, nog steeds zwart scherm.

Laatst bewerkt:
Vandaag was een mooie dag.
Ik heb al de stappen gevolgd en de tab weer aan de praat gekregen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2503668
Ik kan nu weer opstarten in recovery mode.
Ik zou alleen nog één ding moeten weten en dat is de laatste stap.
Install zip> Choose zip from sdcard
En dan zou alles weer moeten werken.

Een heel redelijke opluchting ja.:thumb:
Ik laat nog iets weten als de zip erop staat.

Het wil nog niet lukken.
Krijg de melding ' e:can't mountainbike /sdcard.

Wat nu ?

Kaartje was niet leesbaar wegens te groot.
Installatie is nu bezig.

OK, ik heb de tablet terug werkend.
Nog een vraagje hierover. Als ik nu een nieuwere versie zou willen is het dan gewoon bestand downloaden en op sd kaartje zetten en installeren ?
En waar kan ik dit bestand vinden ?

Laatst bewerkt:
Met de originele firmware moet je gewoon kunnen updaten bij de fabrikant. Indien die het niet meer ondersteund kun je kijken of er een recente AOSP versie is voor de tablet. Deze zal dan staan op dezelfde site als waar je eerder was. Volgens mij is dit de laatste:

https://www.androidfilehost.com/?fid=529141701856462352 (week oud)

Gebruik op eigen risico etc etc.

Bedankt voor de info.
Bij deze zou ik ook iedereen willen bedanken die dit mee tot een goed einde heeft gebracht.
Collega was heel tevreden en ik heb hem extra op de gevaren gewezen van illegale apk bestanden te downloaden.
Nogmaals bedankt, Toppie.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan