In bijgevoegd bestand heb ik een simpele exploitatieberekening gemaakt. Handmatig voeg ik dit getal nu op de balans in als een tekort of een overschot. Nu wilde ik dit automatisch laten invullen maar kom er niet goed uit met de ALS of ABS functie.
De bedoeling is dat als de explotatieberekening negatief is in cel F3 dat dit getal dan als POSITIEF getal wordt genoteerd in cel F4. Is het getal in F3 positief dan wil ik dat er in cel F4 een 0 wordt genoteerd.
Hetzelfde geldt voor cel F5 maar dan uiteraard omgekeerd.
Uiteindelijk is de bedoeling dat er op de balans automatisch een tekort of een overschot genoteerd wordt maar dat is een simpele celverwijzing. Er staat dan op de balans een 0 of een getal bij explotaitetekort of overschot.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Christian.Bekijk bijlage Exploitatie.xlsx
De bedoeling is dat als de explotatieberekening negatief is in cel F3 dat dit getal dan als POSITIEF getal wordt genoteerd in cel F4. Is het getal in F3 positief dan wil ik dat er in cel F4 een 0 wordt genoteerd.
Hetzelfde geldt voor cel F5 maar dan uiteraard omgekeerd.
Uiteindelijk is de bedoeling dat er op de balans automatisch een tekort of een overschot genoteerd wordt maar dat is een simpele celverwijzing. Er staat dan op de balans een 0 of een getal bij explotaitetekort of overschot.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Christian.Bekijk bijlage Exploitatie.xlsx
Laatst bewerkt: