Explore.exe loopt vast en sluit af

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurre35

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo,
Sinds kort heb ik het probleem dat explore.exe vastloopt, dit geeft hij aan door standaard windows scherm "programma is vastgelopen en moet afgesloten worden" ''Verzenden'' ''niet verzenden''
Zolang je het bericht weg sleept en verder werkt is er niks aan de hand,zodra je iets met verkenner doet sluit hij als nog explore.exe en start hij exlpore opnieuw op waardoor alle programmas ook zijn afgesloten.

Help me!
Mijn pc is trouwens ook erg traag laatste tijd.

Bedankt
Mvg Jurre

Klik op de link in m'n handtekening en laat dat programma er eens op los. (met NL handleiding)

Explorer.exe (ik neem aan dat je een typefout gemaakt heb) is een Systeembestand dat waarschijnlijk corrupt is geworden.
Klik Start>uitvoeren>type cmd>SFC /scannow

(type SFC/? voor meer info)

Klik op de link in m'n handtekening en laat dat programma er eens op los. (met NL handleiding)

Bedankt voor je reactie. Helaas vindt de snelle scan helemaal niks.
Ik zal morgen (Donderdag) eens de volledige scan uitvoeren. (Laatste ook gedaan, helaas zonder resultaat)

Toch bedankt.

Jurre

Ik denk dat een trojan de boosdoener is ook omdat je aangeeft dat je computer erg traag is....

• Download Malwarebytes' Anti-Malware; http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om de installatie te starten.
  • Als installatie voltooid is, start het programma,
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware,
  • Klik daarna op "Voltooien",
  • Indien een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden,
  • Wanneer het programma volledig up to date is selecteer je het tabblad Scanner
  • Selecteer "Volledige scan" en klik op de knop "Scan". Malwarebytes' Anti-Malware zal nu de computer scannen,
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig,
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op op OK, daarna op "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien,
  • Wordt er wat gevonden door MBAM, dan zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is en daarna klik je op: Verwijder geselecteerde,
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Sta toe dat de computer opnieuw gestart wordt. Doe dit onmiddellijk!!
  • Na de herstart start je Malwarebytes' Anti-Malware opnieuw,
  • Klik op het tabblad "Logs". Daar vind je een overzicht van de logs gemaakt door MBAM. Deze worden opgeslagen als mbam-log-jaar-maand-dag (uur).txt,
  • Kies de meest recente, dubbelklik er op. De logfile opent,
  • Post de inhoud van de logfile.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat een trojan de boosdoener is ook omdat je aangeeft dat je computer erg traag is....

• Download Malwarebytes' Anti-Malware; http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php
  • Dubbelklik op mbam-setup.exe om de installatie te starten.
  • Als installatie voltooid is, start het programma,
  • Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware,
  • Klik daarna op "Voltooien",
  • Indien een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden,
  • Wanneer het programma volledig up to date is selecteer je het tabblad Scanner
  • Selecteer "Volledige scan" en klik op de knop "Scan". Malwarebytes' Anti-Malware zal nu de computer scannen,
  • Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig,
  • Wanneer de scan voltooid is, klik op op OK, daarna op "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien,
  • Wordt er wat gevonden door MBAM, dan zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is en daarna klik je op: Verwijder geselecteerde,
  • Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Sta toe dat de computer opnieuw gestart wordt. Doe dit onmiddellijk!!
  • Na de herstart start je Malwarebytes' Anti-Malware opnieuw,
  • Klik op het tabblad "Logs". Daar vind je een overzicht van de logs gemaakt door MBAM. Deze worden opgeslagen als mbam-log-jaar-maand-dag (uur).txt,
  • Kies de meest recente, dubbelklik er op. De logfile opent,
  • Post de inhoud van de logfile.

Oke bedankt, zal het eens proberen.
laat wel weten of het is gelukt!

@dorado
als je naar m'n link had gekeken had je gezien dat hier precies hetzelfde programma wordt aangeboden met NL handleiding én plaatjes.

Ik ben bezig geweest om het windows beveiliging te controleren door het invoeren van: CMD - SFC/scannow.
De computer vondt een probleem in de DLL Chache. Deze bestanden moetsen gekopieerd worden van de WIN Pro cd.
Helaas heb ik die cd niet meer :(

Weet er iemand hoe je een windows xp proffesional setup cd kan verkrijgen?
Of de DLL chache handmatig opnieuw kopieren?

anti malware bytes is nu bezig, log zal ik hier plaatsen

thanks!

Hallo, ik heb de volledige scan gedaan alleen niks aan getroffen....
Denk toch dat het te maken heeft met die DLL cache..

Misschien interesse in de hackjack log?
Zie hier: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=66&t=28516

Hier de log:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.31
Database versie: 1474
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

24-9-2010 16:06:31
mbam-log-2010-09-24 (16-06-31).txt

Scan type: Volledige Scan (C:\|D:\|)
Objecten gescand: 281093
Verstreken tijd: 3 hour(s), 24 minute(s), 3 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Als eerst wil ik zeggen dat weing onheilspellends zie in je HijackThis log. Wel zou ik de volgende regels verwijderen met bestandsverwijzingen die er niet zijn en wat overgebleven restjes van downloads.

Start Hijackthis op.Selecteer “Do a system scan only”.
Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:
Sluit alle vensters behalve HijackThis (HJT) en klik op Fix checked.
Indien er een vraag komt over backups antwoord je hierop met 'Ja'.
Sluit HJT.

Dan kun je het volgende proberen:
Handmatige manier Systeembestanden herstellen in Windows.

Ga naar start>uitvoeren>msconfig
Klik op Bestand uitpakken.
Typ de naam van het gezochte bestand in het eerste vak.
Klik achter Terugzetten op Bladeren... en zoek de map i386 op.
Meestal staat deze op C: D: of in de map C:\Windows.
Bij het vak Bestand opslaan blader je naar de plaats (map) waar het bestand thuishoort.
Klik nu op uitpakken.

Anders zou de Hirens boot cd uitkomst kunnen bieden:
Download deze op: http://www.hirensbootcd.net/download.html Klik op "+ Direct HTTP Mirror" bijna onderaan op de pagina. Kijk op hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Laatst bewerkt:
Oke heel erg bedankt!
Heb de punten verwijdert met de scan zoals gezegd.

Heb verder ook niks raars ontdenkt.

Zal dit weekend eens dat onderstaande proberen van je bericht. Die bestanden terug plaatsen.
Dit heeft waarschijnlijk ook resultaat op de DLL cache die missen....

BEDANKT

Je hoort nog van mij
Iemand nog een idee om de pc sneller te maken? Wat is slimmer, nieuwe prosesor en meer werkgeheugen
of op den duur nieuwe pc?

Dit is mijn systeem:

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Versie 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam **********
Systeemfabrikant VIAK8_
Systeemmodel AWRDACPI
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 15 Model 12 Stepping 0 AuthenticAMD ~1799 Mhz
BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. F3, 22-10-2004
SMBIOS-versie 2.3
Map van Windows C:\WINDOWS
Systeemmap C:\WINDOWS\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2111)"
Gebruikersnaam ****************
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Totaal fysiek geheugen 1.280,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 589,47 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,95 GB
Ruimte voor wisselbestand 3,06 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

Ik zou die laatste vraag als een nieuwe thread op het forum plaatsen omdat het de bedoeling is 1 vraag per x te stellen...

Mochten er geen problemen meer zijn, wil je de vraag dan de status opgelost geven?

Vraag nog niet opgelost

hallo allemaal,

helaas heeft niks tot nu toe geholpen :(
zijn er nog mensen die een idee hebben om dit te verhelpen?
hij geeft ook aan DLL-cache bestanden te missen....

groeten

Op deze website kun je DLL files downloaden
  • Open de zip-file die je gedownload hebt van DLL-files.com.
  • Pak de.dll-file uit op een locatie op je pc. Het is raadzaam het bestand uit te pakken in de map waar het wordt gemist. Als dat niet werkt, moet je het uitpakken naar de Windows\system32 map.
  • Overschrijf de bestaande files (maak als het kan een backup copy v/h origineel)
  • Herstart je pc
  • Als het probleem er dan nog is:
  • Klik Start en selecteer Uitvoeren.
  • Type CMD Druk op CTRL + Shift + Enter of rechtermuisknop -> uitvoeren als Administrator) & Enter
  • Type regsvr32 "xxx".dll & Enter.

Explorer.exe is de GUI tussen jou & de programma’s op je pc. Als dit file corrupt is, functioneert explorer.exe niet goed.
Herstel Windows Explorer via het register en een command prompt system scan.

Verwijder Extra Explorer.exe sleutels
  • Start -> cmd -> regedit
  • Ctrl – F(zoeken) type explorer.exe
  • Verwijder elke verwijzing naar explorer.exe , behalve in
    HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\Shell
  • Bewaar deze veranderingen en herstart de pc
  • Doe dit nauwkeurig, want een corrupt register kan grote problemen veroorzaken!

Repareer Explorer.exe
  • Druk op de Windows toets + R, Type cmd, Druk op CTRL + Shift + Enter.
  • Type "sfc /scannow." in dit opdrachtregel venster, initialiseert zich de system file checker dat scant voor problemen met systeembestanden van Windows volgens Microsoft. Als explorer.exe corrupt is, zal de scan het repareren.
  • Herstart je computer.

Met registerinstellingen (laten) maken loop je het risico dat de computer niet goed of zelfs niet meer kan werken! Mocht je het register in originele staat willen herstellen, maak dan eerst een backup v/h register en/of creëer een herstelpunt voor alle zekerheid.

Herstelpunt maken
Ga naar Start>Configuratiescherm>Systeem en Beveiliging>Systeem
Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging
Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging
Klik op het tabblad Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken
Typ een beschrijving in het dialoogvenster Systeembeveiliging en klik vervolgens op Maken

Register backup maken met ERUNT
Let op: De onderstaande instructies gelden voor Windows XP.
Hoewel ERUNT schijnt te werken onder Vista en Windows7 zijn er ook enige complicaties gemeldt bij het gebruik van de software onder deze besturings-systemen. Onder Vista moeten de meldingen v/h gebruikersaccountbeheer zijn uitgeschakeld.
Voor meer informatie zie: http://www.larshederer.homepage.t-on.../erunt/faq.htm
Maken van een back-up
Download en installeer ERUNT
De software zal naast het back-up-programma ERUNT ook het register-optimalisatie-programma NTREGOPT installeren, dit heb je niet nodig voor het maken van een back-up
Ga naar Start > Programma's > ERUNT en klik op ERUNT om een back-up van het register te maken
Klik op OK in het pop-up venster
In het nu geopende venster zal ERUNT de standaard back-up locatie aangeven, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT\<huidige datum>
Controleer ook dat de opties System registry en Current user registry zijn geselecteerd
Klik op OK, ERUNT zal nu een back-up van het register maken op de eerder aangegeven locatie
Let op: ERUNT zelf wordt standaard in de locatie C:\ERUNT geïnstalleerd, de back-ups worden in een map genaamd ERDNT genaamd op de locatie C:\Windows

Register back-up herstellen met ERUNT
Om een gemaakte back-up te herstellen moet handmatig naar de back-up locatie genavigeerd worden, deze is: C:\WINDOWS\ERDNT
Open de map van de back-up die je wilt herstellen en klik op het bestand ERDNT.EXE en dan op OK
Het register zal nu worden hersteld naar de gekozen back-up

Website ERUNT: http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/

Ik zou zeker ook een Hirens boot cd branden voor problemen in de toekomst:
Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html Klik op "+ Direct HTTP Mirror" bijna onderaan op de pagina. Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan