explorer 50 %

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo iedereen!!!

aangezien mijn laptop nu gaan vliegen is voor reparatie moet ik het even stellen met de pc van mijn ouders... Maar daar gebeuren rare dingen op.
Het gebeurd heel regelmatig dat het de "explorer.exe" op 50cpu blijft staan dus al de helft van het volledige cpu ookal zou dat zo normaal 1ofzo moeten zijn. Ik denk weer een bug ofzo maar hoe kan ik het oplossen?Ik kan natuurlijk explorer--> proces beïndigen en dan terug opstarten en dan is het weer even beter maar als ik dat altijd moet doen :confused:

Ook "systeem" gebruikt erg veel! zo'n 30cpu :confused: nadat ik explorer heb beindigd en opnieuw heb opgestart is dat ook wel weer over...
Kan iemand mij hiervoor een oplossing geven? Progje ofzo...

het zou een virus kunnen zijn, scan alles eens goed door.

heb je veel toolbars enz.?

Ik denk niet dat het een virus is hoor... Ik heb de pc al met zoveel gescand voordat ik erop begon --> avg, spybot search and destroy , glary utilities , ccleaner (ookal is dat niet voor virussen) Hoe bedoel je toolbars? Het is niet de "internet explorer hé maar de windows verkenner... Het zou wel raar zijn dat het een virus is dat wanneer je het beindigd en terug opstart dat alles weer normaal draait:confused:

kun je aangeven welke processen er allemaal draaien als je de pc net hebt opgestart ( en geen applicaties zelf hebt opgestart )?

Ik denk niet dat het een virus is hoor... Ik heb de pc al met zoveel gescand voordat ik erop begon --> avg, spybot search and destroy , glary utilities , ccleaner (ookal is dat niet voor virussen) Hoe bedoel je toolbars? Het is niet de "internet explorer hé maar de windows verkenner... Het zou wel raar zijn dat het een virus is dat wanneer je het beindigd en terug opstart dat alles weer normaal draait:confused:

Toolbars in name van: Yahoo toolbar, google toolbar enz enz, dus de overbodige spullen die bij een installatie wel eens gevraagt worden voor het installeren.

Toolbars in name van: Yahoo toolbar, google toolbar enz enz, dus de overbodige spullen die bij een installatie wel eens gevraagt worden voor het installeren.

lijkt me niet heel relevant.. gebruiker geeft aan dat het om explorer gaat en niet om iexplorer...

er starten heel erg weinig processen op, en toolbars zoals google toolbar en yahoo heb ik verwijdert. overbodige processen heb ik uitgeschakeld bij het opstarten met hijackthis maar wanneer ik opstart staat de explorer niet op 50 % he en voor de duidelijkheid niet internet explorer hé want dat gebruik ik al niet, voor mij is het firefox :cool:
IK zal effe een screenshot nemen van mijn taakbeheer maar nu is er geen probleem hé

ghehe,, wat ik daar zie is dat je photoshop open hebt staan :P start hij die standaard bij je op? en utorrent ... er staan wel wat overbodige dingen tussen.. ( staan deze applicaties bij start>alle programma's>opstarten ??
bent u bekend met msconfig?

mocht je niet bekend zijn met msconfig:
start>uitvoeren: msconfig
naar het meest rechtse tabblad ( opstarten ) en daar alles uitschakelen.
vervolgens naar het tabblad services..
en daar het vinkje aanzetten bij alle niet microsoft applicaties laten verbergen.. vervolgens daar ook op alles uitschakelen drukken en op ok drukken..

zou je een print screen kunnen maken van je process lijst waneer explorer wel 50 % gebruikt? en weet u welke chipset stuurprogramma's zijn geïnstalleerd?

maar nee gij :P photoshop heb ik maar effe opgestart om mijn screenshot te bewerken maar start zoals utorrent niet automatisch op hoor :P
en ja msconfig ken ik wel ja maar ik ga niet alles gaan uitschakelen hoor :p waarom is dat eigenlijk van nut? Avg enzo moet automatisch opstarten, maar wat is cli.exe eigenlijk? dat staat zo'n 3 keer in mijn taakbeheer maar kan ik ook uitschakelen...

jah euh de laatste tijd (2dagen nu) dus eig vanaf wanneer ik op de pc zit heb ik het niet meer dat explorer.exe op 50% staat maar kan dat soms zijn omdat er meerdere gebruikers zijn? Ik denk dat het gebeurde wanneer je de andere gebruiker afmeldde

Ik heb het nog nog tegengekomen dat de explorer weer rond de 50 % van het cpu vraagt terwijl er volgens mij niets bezig is...
Hier is een screenshot van al een aantal dagen, weken denk ik maar ik was al vergeten dat ik dit genomen had:

en dan nog 1 dat ik vandaag heb gedaan :

wat ik verder weet is dat er nu een error kwam, meerdere eig maar het ging dan over veschillenden programma's, nl eerst truetransparancy (het is duidelijk :P voor transparantie van de kaders in windows maar dan voor xp) en dan heb ik er meerdere gehad van firefox zoals in mijn laatste screenshot -->

Ik heb het vandaag weer voor :S
hier mijn screenshot-->

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan