explorer blijft offline

• Onderwerp starter Onderwerp starter ED V
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ED V

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Hoi,

Heb hier een pc met Vista 64 bit.
Na de laatste automatische updates te hebben geinstalleerd waaronder ook Explorer 8 blijft bij Extra bij Online een klein rood kruisje staan en kan ik geen pagina's openen.
Wel is er internetverbinding want Messenger werkt gewoon en updates van Microsoft komen ook gewoon binnen.
De optie "verbindingsproblemen vaststellen" geeft aan dat er geen problemen zijn.
Bij Ipconfig /all staat alles normaal.
Ook heb ik Mozilla Firefox even geinstalleerd en die geeft hetzelfde probleem.
Heb ook nog de update verwijderd waardoor Explorer 7 weer actief was maar ook dit hielp niet.
Alleen de verbinding via browsers werkt dus blijkbaar niet.

Iemand enig idee ?

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite en de tips.

ED

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk al geprobeerd, maar heb je al fabrieksinstellingen teruggezet?
Dit kun je in internet explorer doen bij Extra>>Internet Opties>>Tabblad Geavanceerd, dan Standaardinstellingen herstellingen.
Anders je firewall even nakijken.
Wat ook kan is dat je dns offline is, probeer eens met een ip adres te verbinden. Bijv http://74.125.79.104/ (dit is google.nl)
Veel meer kan ik zo niet bedenken, als ik nog op een idee kom zeg ik het je.
Veel succes!

Bedankt voor de tips Gijs. Helaas heeft het niet geholpen. Ben bang dat wellicht het systeem m.b.v. hersteldisks opnieuw erop zetten de enige remedie is. Ik had ook al het systeem teruggezet naar enkele herstelpunten maar ook dit hielp niet.

Misschien iemand anders nog een gouden tip? :)

ED

Mijn probleem is opgelost. Helaas kan ik niet heel precies zeggen wat de oorzaak was maar bij Msconfig en Opstarten waren een aantal zaken , naar mijn idee ook correct , afgezet. Dus in principe liet ik dit zo. Maar toen ik hier toch alles weer als normaal liet opstarten was het probleem verholpen. Wat er nu precies niet (goed ??) opgestart was , een service bijvoorbeeld, weet ik dus niet want ik had deze ook al nagekeken en niets gevonden wat de oorzaak zou kunnen zijn. Maar explorer opent weer alle sites en daar gaat het om.
Nog bedankt voor het meedenken Gijs !

Ik zet de vraag op opgelost.

ED

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan